کسب و کار

بهترین کسب و کار خانگی + راهنمای فروش آنلاین روسری

اجاره املاک تجاری و مغازه، انبارداری، یا تهیه یک فضای اداری می تواند فشار مالی زیادی بر یک کسب و کار جدید وارد کند. در مقابل، بسیاری از فرصت های کسب و کار خانگی سریع و آسان شروع شده و تقریبا سهل الوصول می باشند.

کسب و کار خانگی از منزل

برخی از ایده‌های کسب‌ و کار کار از خانه نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه قابل توجه برای رسیدن به هدف دارند  و برخی دیگر شاید با یکی دو میلیون تومان قابل انجام باشند. البته  اگر بتوانید یک اتاق خواب اضافی را به  دفتر کار یا کارگاه خود تبدیل کنید، شروع برخی از کارهای خانگی آسان تر نیز می شود ولی گذشته از آن، برخی ایده های دیگر به راحتی از روی میز ناهار خوری شما قابل اجرا خواهند بود.

بنابراین، بهترین ایده کسب و کار “کار از خانه” برای شما چیست؟ در این مقاله، ۸ مورد از بهترین ایده های کسب و کار خانگی را که می توانید به سرعت و به راحتی شروع کنید، بررسی می کنیم. همچنین ایده راه اندازی فروشگاه آنلاین روسری و نیازمندی های آن را با شما به اشتراک می گذاریم.

۸ ایده کسب و کار خانگی سودآور که می توانید از امروز شروع کنید

در حالی که راه‌های بی‌شماری برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار خانگی وجود دارد، در اینجا ۱۰ مورد از نزدیک‌ترین ایده‌های کسب‌وکار خانگی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  1. فروش محصولات دست ساز
  2. محصولات را به صورت عمده خریداری کرده و به صورت آنلاین به فروش برسانید
  3. یک کسب و کار فروش با واسطه راه اندازی کنید
  4. یک کسب و کار چاپ بر اساس تقاضا راه اندازی کنید
  5. کلاس های آنلاین تدریس کنید
  6. یک کسب و کار مبتنی بر خدمات راه اندازی کنید
  7. فروش محصولات دیجیتال به صورت آنلاین
  8. یک فالوور آنلاین بسازید که بتوانید از آن درآمد کسب کنید

۱. فروش محصولات دست ساز

آیا عاشق ساختن چیزهایی در خانه هستید؟ اگر عاشق صنایع دستی یا هنر هستید، چرا محصولات دست ساز خود را آنلاین نمی فروشید؟ به عنوان مثال، شما می توانید:

  • شمع درست کنید
  • جواهرات ساده تولید کنید
  • آثار هنری خلق کنید
  • غذای خانگی درست کنید
  • طراحی و دوخت لباس انجام دهید
  • لباس و پتو بافتنی بفروش برسانید
فروش محصولات دست ساز

هر آنچه که دوست دارید خلق کنید، فروش محصولات دست ساز راهی عالی برای تبدیل اشتیاق به یک فرصت شغلی کار از خانه است.

دو راه اصلی برای شروع فروش آنلاین محصولات دست ساز وجود دارد:

  • از طریق پلتفرم هایی مانند با سلام
  • راه اندازی فروشگاه آنلاین

اگر این ایده کسب و کار خانگی توجه شما را جلب کرده است، با نوشتن لیستی از هر چیزی که می توانید تولید کنید گام اول را بردارید. سپس، کمی تحقیق آنلاین انجام دهید تا ببینید دیگران چه چیزی می فروشند.

۲. یک تجارت فروش واسطه ای را از خانه شروع کنید

اگر ایده راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را دوست دارید، اما مطمئن نیستید که چه چیزی را بفروشید، به فکر راه اندازی یک کسب و کار فروش با واسطه از خانه باشید. به علاوه، این یک ایده کسب و کار خانگی با هزینه های راه اندازی کم است.

فروش با واسطه نوعی تجارت الکترونیکی است که در آن فروشندگان نیازی به خرید یا ذخیره محصولاتی که می فروشند ندارند. در عوض، فروشندگان با تامین کنندگان  شریک می شوند که موجودی را مدیریت می کنند و محصولات را مستقیماً از طرف فروشنده برای مشتریان ارسال می کنند.

خیلی جالب توجه است؟ تنها کار لازم این است که یک فروشنده عمده به عنوان تامین کننده و در واقع شریک پیدا کنید و سپس از طریق کانال های شبکه های اجتماعی، اینستاگرام و یا از طریق فروشگاه آنلاین خود آنها را به فروش برسانید.

۳. یک کسب و کار چاپ بر اساس تقاضا از خانه راه اندازی کنید

به طور مشابه، اگر دوست دارید هنری و طرح‌های چشم نواز خلق کنید اما نمی‌خواهید خودتان محصولاتی را مستقیما و به طور کامل تولید کنید، می‌توانید یک کسب‌وکار چاپ بر اساس تقاضا از خانه راه‌اندازی کنید.

چاپ بر حسب تقاضا نوعی فروش واسطه ای(دراپ شیپینگ) است که در آن می توانید محصولاتی را که با طرح های شما سفارشی شده اند، بفروشید، مانند:

  • پوشاک: تی شرت، هودی، شلوار لی، شلوار یوگا و غیره.
  • کفش: کفش ورزشی، چکمه، دمپایی و غیره.
  • لوازم جانبی: جواهرات، ساعت، قاب گوشی، کیف، بطری، ماسک صورت، نوت بوک، لوازم التحریر و غیره.
  • لوازم خانگی: لیوان، حوله، ملحفه، کوسن، پتو و غیره.
  • هنر: پوستر، دیوارپوش، برچسب، آهن ربا و غیره.
  • الکترونیک: هدفون، بلندگو و غیره

۴. محصولات را به صورت عمده خریداری کنید و آنها را به صورت آنلاین بفروشید

یکی دیگر از راه‌های فروش آنلاین محصولات ، خرید محصولات به صورت عمده و فروش آن‌ها به صورت تکی است. 

هنگامی که محصولات را به صورت عمده خریداری می کنید، می توانید هزینه کمتری برای هر واحد نسبت به خرید تکی آنها پرداخت کنید. سپس، هنگام فروش یک به یک محصولات، می توانید قیمت ها را افزایش دهید تا حاشیه سود ایجاد کنید.

بنابراین، از کجا می توانید کالاهای فوق العاده را به صورت عمده خریداری کنید؟ اگر سری به بازار بزرگ تهران بزنید و یا اگر ساکن دیگر شهرهای ایران هستید با مراجعه به بازار های اصلی آن شهر، عمده فروش های قابل اعتمادی را برای تهیه محصولات مورد نظر خود خواهید یافت. اگر هم در شهر شما پیدا نشد اشکالی ندارد چون اکثر این عمده فروشان در فضای مجازی فعال هستند و از راه دور سفارش می گیرند.

۵. آموزش آنلاین

اگر مهارت یا دانش مورد نیاز و استعداد تدریس دارید، دانش خود را از طریق کلاس های ویدیویی آنلاین به اشتراک بگذارید.

موضوعات محبوبی که به صورت آنلاین تدریس می شوند عبارتند از زبان، ریاضیات، علوم و تجارت. اما هیچ محدودیتی برای آنچه می توانید آموزش دهید وجود ندارد، بنابراین می توانید چیزهایی مانند موسیقی، خیاطی یا حتی مسائل فنی را نیز تدریس کنید. بعد از آن می توانید از وب سایت اسپات پلیر برای فروش کلاس های خود بهره بگیرید.

آموزش آنلاین

۶. یک تجارت مبتنی بر خدمات را از خانه شروع کنید

نیاز به خدمات دیجیتال بیداد می کند، از طراحان و توسعه دهندگان گرفته تا بازاریاب های دیجیتال و طراحان وب سایت و سئو کار، تقریباً به هر استعدادی نیاز است.

اگر می‌پرسید چه خدماتی می‌توانید ارائه دهید، در اینجا ۲۰ فرصت کسب‌وکار خانگی مبتنی بر اینترنت و حوزه کامپیوتر را در نظر بگیرید:

  1. طراح گرافیک
  2. طراح وب
  3. توسعه دهنده
  4. مترجم
  5. نویسنده بازاریابی
  6. نویسنده رزومه
  7. ویرایشگر عکس یا فیلم
  8. مدیر رسانه های اجتماعی
  9. مدیر تبلیغات دیجیتال
  10. منشی ورود اطلاعات
  11. دستیار مجازی
  12. حسابدار
  13. مربی حرفه ای
  14. مشاور زندگی
  15. مشاور بازاریابی
  16. مشاور مدیریتی
  17. مشاور مالی
  18. خوشنویس

برخی از این ایده های کسب و کار خانگی پتانسیل درآمد بیشتری نسبت به دیگران ارائه می دهند. بنابراین، مطمئن شوید که تحقیقات خود را برای انتخاب ایده کسب و کار خانگی مبتنی بر خدمات مناسب برای خود انجام دهید.

۷. فروش محصولات دیجیتال به صورت آنلاین

اگر به مهارت یا موضوع خاصی تسلط دارید و نمی خواهید به صورت آنلاین تدریس کنید یا خدماتی ارائه دهید، می توانید دانش و تجربه خود را در فروش محصولات دیجیتال بکار گیرید.

فروش محصولات دیجیتال یک ایده کسب و کار خانگی فوق العاده است زیرا مانند فروش واسطه ای نیازی به منبع یا مدیریت موجودی یا ارسال محصولات به مشتریان نیست. به علاوه، هنگامی که یک محصول دیجیتال را عرضه کردید، تکرار آن هیچ هزینه ای ندارد.

بنابراین، چه نوع محصولات دیجیتالی را می توانید بفروشید؟ در اینجا ۲۰ مورد برای بررسی وجود دارد:

  1. دوره های آموزشی
  2. فیلم ها
  3. کتابهای الکترونیکی
  4. قالب های نوشته شده (رزومه، اسکریپت، ایمیل های بازاریابی و غیره)
  5. صفحات گسترده
  6. عکس ها
  7. فونت ها
  8. نمادها
  9. لوگوها
  10. گرافیک
  11. تصاویر
  12. تصاویر متحرک
  13. قالب های گرافیکی
  14. بک گراند
  15. ویرایش تنظیمات از پیش تعیین شده (برای فیلم ها، تصاویر یا صدا)
  16. نرم افزار
  17. ابزارهای آنلاین
  18. سایت های عضویت
  19. صدا (موسیقی، نمونه، پادکست و غیره)
  20. تحقیق (آمار، گزارش و…)

۸. شبکه فاوور بسازید که بتوانید از آن درآمد کسب کنید

اگر به تولید محتوا علاقه دارید، می توانید دنبال شبکه فالوور آنلاین پیرامون موضوع یا جایگاه خاصی ایجاد کنید و از مخاطبان خود کسب درآمد کنید.

اگر به این ایده کسب و کار خانگی علاقه دارید، باید راهی برای ایجاد مخاطب انتخاب کنید. اکنون، راه های زیادی برای ایجاد موارد زیر به صورت آنلاین وجود دارد – برای مثال، می توانید:

  • در زیر اینستاگرام رشد کنید
  • مخاطب YouTube بسازید
  • یک وبلاگ ایجاد کنید و خوانندگان خود را افزایش دهید
  • دنبال کننده TikTok بسازید

هنگامی که دنبال کنندگان نسبتا زیادی دارید یا ترافیک وب سایت زیادی دارید، چگونه می توانید درآمد کسب کنید؟ در اصل، سه راه برای کسب درآمد از مخاطبان آنلاین وجود دارد:

  • حمایت های مالی برند: برای تبلیغ محصولات یک شرکت پول دریافت کنید
  • بازاریابی وابسته: محصولات یا خدمات یک شرکت را تبلیغ کنید و کمیسیون دریافت کنید.
  • فروش محصولات: محصولات فیزیکی یا دیجیتالی را ایجاد و به مخاطبان خود بفروشید.

سوالات متداول درباره ایده های کسب و کار خانگی

  • چگونه می توانم یک تجارت خانگی کوچک را شروع کنم؟

نمی دانید چگونه یک تجارت خانگی کوچک را شروع کنیم؟ در اینجا ۸ مرحله برای شروع یک تجارت آنلاین آورده شده است:

  • مدل کسب و کار آنلاینی را انتخاب کنید که مناسب کسب و کار شما باشد
  • بازار هدف خود را شناسایی کنید
  • مشکلی که کسب و کار شما در مواجهه با آن است را شناسایی کنید
  • رقبای خود را شناسایی کنید و تفاوت خود را با آنها بشناسید
  • ایده کسب و کار خود را به ساده ترین روش ممکن آزمایش کنید
  • استراتژی بازاریابی خود را برای شروع تبلیغ کسب و کار خود ایجاد کنید
  • چگونه می توانم از ایده های مشاغل خانگی درآمد کسب کنم؟

راه‌های زیادی وجود دارد که ایده‌های کسب و کار خانگی آنلاین کسب درآمد می‌کنند. شما می توانید برای هر محصول هزینه کنید، اشتراک ایجاد کنید، پیوندهای وابسته ایجاد کنید، و موارد دیگر. هنگامی که مدل کسب و کار خود را تعیین کردید، می توانید ایده دقیق کسب و کار خانگی را برای خود شروع کنید و شروع کنید.

فروش روسری و شال از منزل

روسری و شال یکی از بهترین نقاط شروع فروش آنلاین و از منزل می باشد. از جمله مزایای راه اندازی فروشگاه حجاب در خانه می توان به هزینه نسبتا کم راه تامین کالا، انبار داری ساده، فضای کم برای نگه داری، وابسته به سایز مشتری نبودن روسری که باعث می شود مشتری نگرانی از بابت نامتناسب بودن آن نداشته باشد، می تتوان اشاره کرد.

فروش روسری

فروش روسری در فروشگاه آنلاین

راه اندازی فروشگاه آنلاین روسری نسبتا کار ساده ای می باشد. تنها کار لازم سفارش طراحی وب سایت به یک شرکت طراح و انتخاب یک هاستینگ خوب است که هزینه اضافه ای نیز به شما تحمیل نکند. اگر سری به فروشگاه روسری انگور بزنید، ایده خوبی از شیوه راه اندازی شال و روسری فروشی و نمادهای لازم به دست خواهید آورد. 

پیدا کردن مشتری برای روسری فروشی

مرحله بعد پیدا کردن مشتری برای کسب و کار حجاب شماست. این کار در فضای مجازی سئو نام دارد. یعنی کاری انجام شود که وقتی یک خانم در گوگل جست و جو می کند “خرید روسری” ، صفحه شما در نتایج به او نشان داده شود. شما می توانید همزمان که کار طراحی را به شرکت طراح واگذار می کنید، کار سئو سایت را نیز به او محول کنید. البته توجه داشته باشید که بهینه سازی فروشگاه روسری با طراحی آن کاملا متفاوت است و حتما باید اطمینان کامل نسبت به گروهی که سفارش خود را به او محول می کنید باید وجود داشته باشد.

بهترین شبکه های اجتماعی خانم ها برای خرید روسری و سزاوار سرمایه گذاری فروشگاه

حال که فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کردید باید برنامه برای حضور در شبکه های اجتماعی و فروش محصولات خود در آن داشته باشید. در ایران شناخته شده ترین بستر اینستاگرام است که نباید آن را از دست بدهید. اکثر فروشندگان خانگی روسری و شال، کسب و کار خود را تنها در اینستاگرام بنا نهاده اند. 

البته باید توجه داشته باشید که در فضای موتور های جست و جو مانند گوگل، اگرچه قدرت شبکه اینتستاگرام بسیار مهم است، ولی به اهمیت pinterest ، facebook ، twitter  نیست. بنابراین حتما این شبکه ها را راه اندازی کنید حتی اگر بازدهی برای شما به دنبال ندارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا