سبک زندگی

آشپزی مدرن فقط با نور خورشید

دستگاه جدیدی برای آشپزی ارایه شده که تنها با استفاده از نور خورشید و البته یک سری محاسبات دقیق صورت می گیرد.

به گزارش  پایگاه خبری اخبار خوب، به نقل از نیواطلس، این فناوری جدید SolSource Sport نام دارد که مبنای عملکرد آن استفاده از نور خورشید و متمرکز کردن آن بر روی نقطه کانونی مشخصی است که بر اساس محاسبات دقیق محققان به دست آمده است.

این دستگاه که به راحتی نیز قابل حمل است، ساختاری متشکل از ورقه های محدبی دارد که بر اساس محاسبات رایانه ای به این شکل درآمده و نور خورشید را تا آن حد متمرکز می کنند که حرارت تولید شده در نقطه کانونی معادل یکهزار وات است.

ارایه کننده این فناوری جدید می گوید که تنها ۵ دقیقه برای راه اندای آن لازم است و جالب اینکه تنها در عرض چند ثانیه دمای مورد نیاز برای آشپزی فراهم می شود، این یعنی رسیدن به دمای ۲۰۰ درجه.

این دستگاه تنها ۴.۵ کیلوگرم وزن دارد حال آنکه نسخه ابتدایی آن ۱۸ کیلوگرم وزن داشته است. این بدان معناست که می توان آن را به هرجایی برد.

استقبال خیره کننده ای از این فناوری به عمل آمده به طوریکه در سایت جلب نظر حامیان مالی کیک استارتر، بیش از ۸۳ هزار دلار جمع آوری شده حال آنکه از ابتدا تنها برای ۲۰ هزار دلار هدفگذاری شده بود.

شرکت سازنده آغاز فروش جهانی این محصول را از آگوست سال جاری اعلام کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا