اقتصادی

آغاز بکار نمایشگاه کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته تهران

ششمین نمایشگاه بین المللی کیف، کفش چرم و صنایع وابسته ­در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش روند بازار، افسانه محرابی، مدیرکل دفتر پوشاک و نساجی وزارت صمت، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با بیان اینکه ۹۵ درصد صنعت کفش صنایع کوچک و متوسط است، اعلام کرد: در دو سال گذشته با توجه به نوسانات نرخ ارز، تولیدکنندگان این صنعت در جهت تامین مواد اولیه دچار مشکل شدند، لذا با تمام سختی‌ها شاهد رشد تولید و صادرات بودیم.

مدیرکل دفتر پوشاک و نساجی وزارت صمت، میزان صادرات این صنعت را در طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۹۲ میلیون دلار و ۱۱۵ میلیون دلار اعلام کرد که در سال ۹۷ حدود ۲۵ درصد از نظر ارزشی و ۶۱ درصد رشد وزنی را در پی داشت.

محرابی با اشاره به مدیریت واردات و افزایش میزان ساخت داخل در صنعت کفش، گفت: امسال ظرفیت ۶۰ میلیون زوج را در نظر گرفتیم که از طریق سرمایه در گردش و بازسازی و نوسازی واحدها انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر پوشاک و نساجی وزارت صمت، ساخت شهرک‌های تخصصی صنعت کفش را یکی از الزامات این صنعت دانست و افزود: حدود ۹۵ درصد واحدها کوچک و متوسط هستند و تنها ۳ درصد از واحدها بزرگ هستند، لذا تاسیس شهرک‌های صنعتی کمک بسزایی در رشد و ارتقا این صنعت می‌کند.

وی با بیان اینکه در تهیه پوست سنگین با مشکل مواجه هستیم، تاکید کرد: نیاز است واردات پوست سنگین صورت گیرد لذا تعاملاتی با سازمان امور دامپزشکی انجام شده و پوست سنگین از سایر کشورها وارد می‌شود.

در این دوره بیش از ۱۸۰ واحد تولیدی داخلی و خارجی در ۷ سالن به متراژ ۱۵ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی جدیدترین مدل ها و دستاوردهای خود در زمینه های چرم، کیف و کفش، ماشین آلات و مواد اولیه را در معرض نمایش عموم گذاشتند.

همچنین پنج کشور ایتالیا، عراق، ترکیه، چین و روسیه در این نمایشگاه حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا