سبک زندگی

آیا عشق مسکنی خوب برای التیام دردهای جسمی است؟

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از «بهداشت نیوز» این پرسش ها جوابی ساده و در عین حال پیچیده دارد؛ و آن عشق است. بله، عشق می تواند مسکنی تضمینی برای التیام درد آنهایی باشد که دوستشان داریم. کافی است دست پدر و مادر بیمارتان را بگیرید و با چشمانی محبت آمیز به آنها نگاه کنید؛ خواهید دید که دردشان گرچه به آرامی و کند ولی کمتر می شود.زمانی که بدن عزیزمان را لمس کنیم، نفس ها و ضربان قلبش را احساس کنیم به شکل عجیبی به کمتر شدن ناراحتی او کمک کرده ایم.

بدون تردید، تأثیر این پدیده میان یک زن و مرد عاشق بیش از دیگران دیده می شود. بنا بر تحقیقات انجام شده، اغلب افراد بیمار زمانی که دستشان در دست عشق زندگیشان قرار دارد احساس درد و نارحتی کمتری دارند. دانشمندان باور دارند کهف گرفتن دست فردی که عاشقانه دوستش داریم موجب تحریک ناحیه ای در مغز می شود که ارتباط مستقیمی با درد، همدلی و کارکردهای قلب دارد.

این اتفاق نشأت گرفته از احساس یکی بودنی است که در عشق پدید می آید و انسان ها را به آینه یکدیگر بدل می کند. تأثیر عشق در حال بهتر انسان تا جایی است که حتی تماشای یکی فیلم رومانتیک خوب یا آواز خواندن با یکدیگر موجب تنظیم ضربان قلب می شود. در واقع، زمانی که دو فرد عاشق کنار یکدیگر هستند سیستم قلب و عروقی و الگوی کارکردهای مغز آنها به شکل عجیبی هماهنگ می شود. به همین علت، حضور مردان هنگام زایمان همسرشان درد جسمی و اضطراب او را تا حدی قابل توجهی کاهش می دهد.

بنابراین، اگر به دنبال راهی برای کاهش دردهای جسمی و آرام کردن عزیزتان هستید؛ به یاد داشته باشید عشق ورزیدن، همدلی و تماس جسمی با او بیشتر از تمام مسکن ها به بهبود حال او کمک می کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا