گردشگری

افزایش سرمایه گذاری برای احیاء بناهای تاریخی

مدیرعامل صندوق احیا در دیدار با رییس شرکت فرانسوی «رینک»، گفت: بعد از برجام حضور گردشگران خارجی برای بازدید از بناهای تاریخی ایران و درخواست برای سرمایه گذاری در ابنیه تاریخی رشد داشت.

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی، تری گاگس  رییس شرکت فرانسوی «رینک» با محمدرضا پوینده مدیرعامل و رییس هیئت مدیره صندوق احیاء بناهای تاریخی و فرهنگی دیدار کرد .

مدیرعامل صندوق احیاء و عضو هیئت مدیره صندوق احیاء بناهای تاریخی، ادامه داد:  برای احیاء و مرمت بناهای تاریخی ایران که دارای مجوز واگذاری هستند، بیش از ۱۰۰ نوع کاربری متناسب با شأن بنا و حداقل مداخله، تعریف شده است که در کنار سایر شرایط واگذاری در قالب بسته ­ های سرمایه گذاری در اختیار علاقه مندان قرار می گیرند .

وی، ضمن دعوت طرف فرانسوی به  بازدید از نمونه های موفق احیاء بناهای تاریخی ادامه داد: بعد از برجام حضور گردشگران خارجی به ویژه اروپایی ها برای بازدید از بناهای تاریخی ایران، رشد چشمگیری کرده و متناسب با آن درخواست برای سرمایه گذاری در بناهای تاریخی توسط سرمایه گذاران داخلی نیز بسیار زیاد شده است.

پوینده تصریح کرد: سلیقه فرهنگی و علاقه گردشگران داخلی و خارجی اقامت و پذیرایی شدن در بناهای تاریخی است و این عامل در کنار عوامل دیگر نظیر متناسب بودن مبالغ مرمت و مشوق های سرمایه گذاری، به عاملی برای معرفی سرمایه گذاری در بناهای تاریخی به عنوان یک سرمایه گذاری پربازده و دارای توجیه اقتصادی تبدیل شده است .

در ادامه این نشست تری گاگس، با ابراز علاقه برای سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی ایران، تصریح کرد:  شرکت  «رینک» در زمینه احیاء و مرمت بناهای تاریخی و طراحی داخلی ساختمان‌های قدیمی دارای تجاربی زیادی است.

وی، افزود: ایران کشوری وسیع با فرهنگی غنی است و آثار و ابنیه تاریخی زیادی دارد و به همین دلیل باعث خرسندی ما خواهد بود که بتوانیم در عرصه احیاء بناهای تاریخی و سرمایه‌گذاری در این ابنیه با ایران همکاری داشته باشیم.

رییس شرکت «رینک» فرانسه، ادامه داد: صندوق احیاء بناهای تاریخی با توجه به اقداماتی که برای مرمت بناهای تاریخی توسط بخش خصوصی انجام داده است می‌تواند نقش مهمی در شناساندن  بناهای یاد شده به سایر کشور ها داشته باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا