ورزش

ایران نایب قهرمان کشتی آزاد نوجوانان جهان شد

تیم ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز بعنوان نایب قهرمانی رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان در بلغارستان دست یافت.

به گزارش روند بازار به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۷ تا ۹ مردادماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با ۳ مدال طلای رحمان عموزاد در وزن ۴۸ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۸۰ کیلوگرم و سهیل یوسفی در وزن ۹۲ کیلوگرم، ۳ مدال نقره علی عرب در وزن ۴۵ کیلوگرم، مهدی ویسی در وزن ۵۵ کیلوگرم و عرفان الهی در وزن ۶۰ کیلوگرم و کسب ۱۶۶ امتیاز بعنوان نایب قهرمانی رسید. تیم روسیه نیز با ۱۶۸ امتیاز قهرمان شد.

در وزن ۵۱ کیلوگرم این مسابقات علی قلی زادگان در حالی که در دیدار رده بندی وزن ۵۱ کیلوگرم مقابل حریف اوکراینی ضربه شده بود از سوی داوران دیسکالیفه شد و تیم ایران امتیاز این وزن را از دست داد.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۴۵ کیلوگرم علی عرب در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر استفان شتریوف از مقدونیه را شکست داد وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر از سد ولادیسلاو نیکاندروف از قرقیزستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عرب در این دیدار مقابل مراد حق وردیف از آذربایجان با نتیجه ۵ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی مقابل مارک مک گووان از آمریکا با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۴۸ کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر نیکولازی سانتلادزه از گرجستان را شکست داد وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل یوتو نیشوچی از ژاپن با نتیجه ۴ بر یک پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عموزاد در این مرحله استیو پولین از آمریکا را با نتیجه ۱۲ بر صفر شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال کامران بک کاداموف از ازبکستان را با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۵۱ کیلوگرم علی قلی زادگان در دور اول مقابل ریاد اصلان اف از آذربایجان با نتیجه ۶ بر ۲ پیروز شد. وی در دور بعد مقابل جهانگیر آخماجانوف از قزاقستان با نتیجه ۱۰ بر ۶ مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، قلی زادگان به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۱۰ بر صفر ارسلان رحیم اف از ازبکستان می را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. قلی زادگان در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۳ و ضربه فنی مغلوب میکیتا آبراموف از اوکراین شد اما از سوی داوران دیسکالیفه شد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم مهدی ویسی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر آلین سیوریچی از مولداوی را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ریکو سوگانوما از ژاپن با نتیجه ۱۵ بر ۵ به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ویسی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۶ از سد روبرت هاوارد از آمریکا گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی مقابل امیدجان جلال اف از ازبکستان با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۰ کیلوگرم عرفان الهی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۵ جنیک آستاریان از ارمنستان را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی و در یک کشتی نزدیک با نتیجه یک بر یک از سد یوشینسوکه اویاگی از ژاپن گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. الهی در این دیدار فرهاد کریملی از کشور آذربایجان را با نتیجه ۱۲ بر ۲ از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل آریپ عبداله یف از روسیه با نتیجه ۹ بر ۶ شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرحسین متقی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر یک میکا لمکوئل از آفریقای جنوبی را شکست داد. وی در دور دوم در مصاف با جبرئیل گادجیف از آذربایجان با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز به گروه بازنده ها راه یافت. متقی در این گروه ابتدا با نتیجه ۷ بر ۵ میکائیل توپال از ترکیه را مغلوب کرد اما در دیدار بعد مقابل ریوسوکه کرا از ژاپن با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۱ کیلوگرم ابوالفضل ولی پور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۲ بر صفر و ضربه فنی بارتلومیج ریبزینسکی از لهستان را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد پیتار میهوف از بلغارستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ولی پور در این مرحله در مصاف با کریستین بیرو از رومانی با نتیجه ۱۲ بر ۵ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار کوین استروم از سوئد را با نتجیه ۷ بر ۲ از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر یاش از هند را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۶ بر ۷ از سد ایون دمیان از مولداوی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفردنیس ساهالیوک از اوکراین را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار در مصاف با ارسلان باگایف از روسیه با نتیجه ۸ بر یک به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم سهیل یوسفی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر داویده کاسو از ایتالیا را از پیش رو برداشت وی در دور بعد مقابل عمر آگتاس از ترکیه با نتیجه ۱۲ بر ۲ پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۲ مونو داهیا از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یوسفی در این دیدار لیوا گئورگیان از ارمنستان را با نتیجه ۶ بر ۳ شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی زاگید کریم اف از روسیه را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم سالار حبیبی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل استپان علی آکسی اف از بلاروس به پیروزی دست یافت . وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی داوید مچیدلیدزه از اوکراین را با نتیجه ۹ بر ۴ مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. حبیبی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۵ مغلوب آرساماج زاسیف از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل کومار آنی رود از هند با نتیجه ۸ بر یک شکست خورد و پنجم شد.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۴۵ کیلوگرم: ۱- مارک مک گووان (آمریکا) ۲- علی عرب (ایران) ۳- تولگا اوزبک (ترکیه) و موراد حق وردیف (آذربایجان)

۴۸ کیلوگرم: ۱- رحمان عموزاد خلیلی(ایران) ۲- کامران بک کاداموف (ازبکستان) ۳- یوتو نیشیوچی (ژاپن) و آدیت (هند)

۵۱ کیلوگرم: ۱- موحامد طاهیر (روسیه) ۲- جهانگیر آخماجانوف (ازبکستان) ۳- میکیتا آبراموف (اوکراین) و آتو مارویاما (ژاپن) … علی قلی زادگان (ایران) دیسکالیفه

۵۵ کیلوگرم: ۱- امیدجان جلال اف(ازبکستان) ۲- مهدی ویسی (ایران) ۳- ریکیو سوگانوما (ژاپن) و امان (هند)

۶۰ کیلوگرم: ۱- آریپ عبداله یف (روسیه) ۲- عرفان الهی (ایران) ۳- یوشینوسوکه آیاگی (ژاپن) و ویکتور تاشولو (اوکراین)

۶۵ کیلوگرم: ۱- جبرئیل گادجیف(آذربایجان) ۲- باتیربک چخوربوف (روسیه) ۳- مانیش گوسوامی (هند) و ریوسوکه کرا(ژاپن) … ۸- امیرحسین متقی (ایران)

۷۱ کیلوگرم: ۱- سوسلان تیگیف (روسیه) ۲- کریستیان بیرو (رومانی) ۳- ابوالفضل ولی پور (ایران) و الکساندر فاکوندو (آمریکا)

۸۰ کیلوگرم: ۱- امیرحسین فیروزپور(ایران) ۲- ارسلان باگایف (روسیه) ۳- دنیس ساهالیوک (اوکراین) و رحیم ماگامادوف(فرانسه)

۹۲ کیلوگرم: ۱- سهیل یوسفی (ایران) ۲- زاگید کریم اف (روسیه) ۳- بکزات تاژی (قزاقستان) و لیووا گئورگیان (ارمنستان)

۱۱۰ کیلوگرم: ۱- آرساماگ زاسیف (روسیه)۲- گئورگی چیخرادزه (گرجستان) ۳- آدیلمیسیرجی (ترکیه) و کومار آنی رود (هند) ۵- سالار حبیب (ایران)

رده بندی تیمی: ۱- روسیه ۱۶۸ امتیاز ۲- ایران ۱۶۶ امتیاز ۳- هند ۱۰۶ امتیاز ۴- ژاپن ۸۳ امتیاز ۵- آمریکا ۷۸ امتیاز ۶- ازبکستان ۶۸ امتیاز ۷- آذربایجان ۶۶ امتیاز ۸- اوکراین ۵۹ امتیاز ۹- ترکیه ۵۸ امتیاز ۱۰- گرجستان ۵۴ امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا