اجتماعیدانش و فناوری

اینترنت VDSL هزینه‌ای به کاربران تحمیل نمی کند

وزیر ارتباطات با بیان اینکه افزایش سرعت هزینه ای به کاربر تحمیل نمی کند، گفت: در صورتی که تکنولوژی اینترنت خانگی به VDSL تغییر یابد، تا سرعت ۷۰ مگابیت در ثانیه نیز شاهد ارتقا خواهیم بود.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی امروز در لایو اینستاگرام در خصوص وضعیت اینترنت خانگی گفت: با ارائه بسته ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت از سوی اپراتورها، شبکه اینترنت خانگی در هفته آخر اسفند به مدت ۳ روز مختل شد اما با ارتقای انجام شده، در روز ۲۷ اسفند به حالت قبل بازگشت و حال اینترنت خوب شد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۵ درصد کاربران بیش از ۷۰ درصد حجم بسته ۱۰۰ گیگابایتی را مصرف کردند، افزود: هم اکنون وضعیت شبکه اینترنت ثابت نسبتاً مناسب است و در شبکه موبایل باید وضعیت را به پایداری برسانیم.

اینترنت VDSL هزینه‌ای به کاربران تحمیل نمی‌کند

وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش ۴ برابری سرعت اینترنت خانگی، گفت: با تکنولوژی ADSL در حالت ماکزیمم، سرعت اینترنت کاربران بسته به فاصله منزل تا مرکز مخابراتی حدود ۱۶ مگابیت در ثانیه است که در صورتی که این تکنولوژی به VDSL تغییر یابد، تا سرعت ۷۰ مگابیت در ثانیه نیز شاهد ارتقا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۸۵۰ هزار پورت VDSL در تهران و قم تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد، گفت: تا شب گذشته در شهر قم ۳۰ هزار پورت واگذار شد و سرعت اینترنت کاربران خانگی حدود ۵ برابر شد. در تهران نیز این سرویس برای روزانه ۱۰ هزار مشترک فعال می‌شود و ما پیش بینی می‌کنیم که در کل کشور سرعت اینترنت ۴ برابر شود.

جهرمی با تاکید بر اینکه ارتقای سرویس ADSL مشترکان به VDSL با افزایش قیمت همراه نیست و پول مازادی از مشترکان دریافت نمی‌شود، ادامه داد: تنها ممکن است با توجه به افزایش سرعت، مصرف منصفانه کاربران از حدود درنظر گرفته شده بالاتر رود که مشترک باید بابت این مصرف، هزینه پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه در تهران تا ۲۷ اردیبهشت حداقل ۸۰۰ هزار پورت VDSL دایر می‌شود، گفت: اقدام دیگری که از دیشب انجام داده‌ایم این است که از اپراتورهای اینترنت ثابت خواسته‌ایم که سرعت مشترکان سرویس فعلی ADSL را تا سقف ۱۶ مگابیت بر ثانیه بدون اخذ هزینه اضافه باز بگذارند تا کاربران بتوانند از اینترنت با کیفیت تری برای فرآیندهای آموزش مجازی بهره ببرند.

وزیر ارتباطات در خصوص درخواست کاربران و اساتید دانشگاهی و دانشجویان برای ارائه بسته حمایتی اینترنت موبایل گفت: اگر شبکه موبایل ظرفیت داشت حتماً از این اقدام فروگذار نمی‌کردیم. اما هم اکنون با محدودیت ظرفیت در شبکه موبایل مواجه هستیم و تلاش می‌کنیم سرعت را بهبود بخشیم.

پهپاد پستی آماده انتقال بسته و ضدعفونی کردن خیابان‌ها

وزیر ارتباطات گفت: پهپاد پستی آماده خدمت رسانی برای انتقال بسته‌ها و ضدعفونی کردن خیابان‌ها در بحران کرونا است اما برای استفاده از آن، نیازمند صدور مجوز پرواز از مراجع هستیم و تا زمانی که این مجوز اخذ نشود نمی‌توان از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا حدود ۷.۵ درصد خرید خرد مردم از شبکه‌های اینترنتی انجام شد، در مورد مشکل پینگ و تأخیر بازی‌های آنلاین نیز گفت: بخش اعظمی از مشکل پینگ بازی‌های آنلاین حل شده است، اما بخشی از آن نیز مربوط به همکاری سایر کشورها برای ارتقای ظرفیت بازی است که به دلیل فراگیری کرونا متوقف مانده است و ما همچنان پیگیر انجام آن هستیم.

پیام رسانهای بومی در آزمون کرونا سربلند بودند

آذری جهرمی در خصوص عملکرد پیام رسانهای بومی در بحران کرونا نیز گفت: طی این مدت پیام رسانهای داخلی نیز به صورت شبانه روزی در حال فعالیت بودند و تلاش زیادی برای ارائه خدمات به کاربران داشتند. در این مدت ظرفیت کاربری این پیام رسان ها نیز رشد قابل توجهی داشته است.

وی گفت: برخلاف دفعات قبل، پیام رسان های بومی در آزمون کرونا خوب کار کرده و خدمات دادند؛ تنها یکی از آنها دچار مشکل فنی و کمبود تجهیزات شد و از ما درخواست کمک کرد. اما ما اجازه قانونی دادن تجهیزات به این پیام رسان را نداشتیم.

خبرنگار: معصومه بخشی پور

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا