اجتماعیگردشگری

بار دیگر آب به بخشی از شهر آق‌قلا رسید

در پی شکستگی بخش‌هایی از سیل‌بندهای اطراف آق‌قلا آب مجددا به بخش‌هایی از شهر آق‌قلا وارد شد. با بروز این اتفاق برخی از مدارس شهر نیز تعطیل شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با بیان اینکه شب گذشته بخشی از معابر شهر و تعدادی از روستاهای آق‌قلا مجددا دچار آبگرفتگی شد، گفت: انتظار داریم از ظهر امروز آب فروکش کند.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، عبدالرضا چراغعلی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در روزهای اخیر حدود ۷۰ میلیمتر باران در استان داشتیم و روان‌آب‌های ناشی از آن باعث افزایش دبی سدها و رودخانه‌های گرگانرود و قره سو شد.

وی افزود: عصر روز گذشته دو قسمت از سدهای کیسه‌ای که در شمال آق‌قلا در منطقه یلمه خندان ایجاد شده بود، دچار شکستگی شد و آب به سمت شهر و روستاهای آق قلا آمد. بلافاصله بعد از این اتفاق امکانات دستگاه‌های اجرایی، ارتش، سپاه، هلال احمر و نیروهای مردمی در محل حاضر شدند و اقدامات مورد نیاز در دستور کار قرار گرفت.

چراغعلی بیان کرد: بخشی از معابر و تعدادی از روستاهای آق‌قلا دچار آبگرفتگی شده و حداکثر آب همین مقداری است که تاکنون وارد شهر و روستاها شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان بیان کرد: با اقداماتی که در حال انجام است، از ظهر امروز فروکش کردن آب را خواهیم داشت. برای آرامش مردم ۱۱ محل اسکان پیش‌بینی شد و شب گذشته تعدادی از مردم در این محل‌ها اسکان یافتند.

آبگرفتگی حدود ۳۰ درصد شهر آق‌قلا

فرماندار شهرستان آق قلا گفت: با پیشروی مجدد آب به شهر آق قلا، حدود ۳۰ درصد از معابر این شهر دچار آبگرفتگی شد.

به گزارش ایسنا، امانگلدی ضمیر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود تمام اقداماتی که در خصوص ایجاد سیل بند و تقویت آن در اطراف شهر آق قلا صورت گرفت، متاسفانه عصر روز گذشته بخشی از سیل بند دچار شکستگی شد.

وی با بیان اینکه از شب گذشته تلاش می‌کنیم جلوی ورود آب را بگیریم، افزود: بخش هایی از شمال شهر آق قلا مجددا دچار آبگرفتگی شد.

ضمیر گفت: تمامی امکانات دستگاه‌های اجرایی، سپاه، ارتش و بسیج و نیروهای مردمی را فراخوان کردیم تا شکستگی‌هایی که در سیل بند ایجاد شده را مهار کنیم.

تعطیلی برخی از مدارس شهر آق قلا

آموزش و پرورش استان گلستان در پی آبگرفتگی مجدد مناطقی از شهر آق‌قلا، برخی از مدارس این شهر را تعطیل اعلام کرد.

آموزش و پرورش استان گلستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، با توجه به آبگرفتگی محلات شمال آق‌قلا، مدارسی که در مناطق حکیم آباد، کل آباد، خیابان میکاییل(شمال چهارراه پمپ بنزین) و عیدگاه قرار دارند، تعطیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا