دانش و فناوریسبک زندگی

بوییدن رزماری در تقویت حافظه کودکان موثر است.

پژوهشگران دانشگاه نورث آمبریا  در پژوهشی که به تازگی گزارش آ« منتشر شده است دریافتند بوییدن عصاره ماده موثره روغن رزماری در تقویت حافظه #فعال (کاری) کودکان تاثیر بسزایی دارد.
این پژوهشگران در تحقیقات پیشین خود دریافته بودند که بوییدن اسانس روغنی طبیعی رزماری در بزرگسالان منجر به بهبود توانمندی های عصب-روانشناختی و شناختی می شود.
در پژوهش حاضر ۴۰ کودک سنین ۱۰-۱۱ سال در کلاس درس با/بدون اسانس رزماری مورد ارزیابی های عصب-روانشناختی قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که کودکانی که در کلاس با رایحه طبیعی رزماری مورد ارزیابی قرار گرفتند، عملکردی به مراتب بهتر از کودکان دیگر داشتند. هنوز مکانیزم عمل و محل اثر اسانس طبیعی رزماری در مغز مشخص نیست و فاز بعدی پژوهش های این دسته از محققان برای شناسایی این موارد است.
حافظه کاری (فعال) مهمترین بخش در یادگیری های رسمی و آموزشی است، بطوری که مهمترین شاخص و مولفه پیشرفت تحصیلی افراد در ارزیابی های عصب-روانشناختی، سطح فعالیت و عملکرد حافظه فعال (کاری) آنهاست. بر این اساس، پژوهشگران پیشنهاد کرده اند در محیط های کلاسی و آموزشی رسمی و غیر رسمی از گیاه و یا عصاری طبیعی رزماری برای افزایش توانمندی های اجرایی شناختی کودکان و نوجوانان استفاده شود.

این پژوهش امروز (۴ می ۲۰۱۷) در کنفرانس سالانه انجمن روانشناسی بریتانیا ارائه شد.

منبع

http://beta.bps.org.uk

مترجم: دکتر امیر محمد شهسوارانی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا