اجتماعی

تصویر سومین پلنگ منطقه شکار ممنوع خنار در قاب دوربین نشست

روند بازار– رئیس اداره محیط زیست آرادان از تصویربرداری یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع خنار خبر داد و گفت: سومین پلنگ این منطقه در لنز دوربین نشست.
جواد شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به مشاهده و تصویر برداری از یک قلاده پلنگ نر بزرگ درمنطقه شکار ممنوع خنار طی شب گذشته، ابراز داشت: این تصویر برداری درحالی بود که در بیست روز گذشته نیز از دو پلنگ در همین منطقه توسط رضا ابولی محیط بان محیط زیست فیلم برداری شد.

وی افزود: طی یکسال گذشته تصویر سه پلنگ در منطقه شکار ممنوع خنار ثبت شده است که نشان از پویایی حیات وحش در این منطقه دارد که باید توجه داشت حفاظت و صیانت از گونه های ارزشمند در طبیعت وظیفه عمومی است و باید آن را پاسداشت.

رئیس اداره محیط زیست آرادان ضمن اشاره به ایام نوروز و افزایش تردد مسافران در عرصه های طبیعی استان سمنان، ابراز داشت: مسافران نورزی باید توجه کنند که ورود به عرصه های حیات وحش منوط به اجازه کتبی از ارداه محیط زیست استان و شهرستان تابعه است که باید توجه داشت بازدید از مناطق و پناهگاه های حیات وحش دارای ضوابط خاصی است و باید همه افراد رعایت کنند.

شاه حسینی تاکید کرد: از مسافران نوروزی تقاضا داریم از ریختن زباله و به خصوص پلاستیک در مناطق زیستگاه حیات وحش به شدت خوددداری کنند چراکه اگر می خواهیم محیط زیست پویا داشته باشیم باید شرط میزبانی را نیز رعایت کنیم و همچنین در محدوده های زیستگاه جانوران با سرعت مطمئن تردد کنیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا