اجتماعیاقتصادی

جزییاتی از افزایش حقوق بازنشستگان، فرهنگیان و بسته غذایی مددجویان

دولت، جزییاتی از واریز بسته غذایی مشمولان کمیته امداد و بهزستی و هم چنین جزییات افزایش حقوق بازنشستگان و فرهنگیان را اعلام کرد.

جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۸

افزایش حقوق بازنشستگان و زمان پرداخت افزایش حقوق در سال ۹۸، توسط میلیون ها مشمول دنبال می شود. سرپرست تامین اجتماعی اخیرا گفته بود که ما در این بخش با دو گروه از بازنشستگان روبرو هستیم که در یک بخش حقوق حداقل‌بگیر هستند که بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، حقوق آنها را شورای عالی کار تعیین می‌کند و سازمان هیچ نقشی در آن ندارد و در بخش دیگر مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هستند که از این سازمان حقوق دریافت می‌کنند.

در سال‌های گذشته، افزایش حقوق بازنشستگان به ماه‌های تیر، مرداد و حتی شهریور کشیده می‌شد ولی امسال با توجه به برگزاری جلسات سازمان تامین اجتماعی با کانون بازنشستگان کشوری و پیشنهادات ارائه شده و همچنین ۵ سناریو سازمان تامین اجتماعی در نهایت یک پیشنهاد و آن هم پیشنهاد کانون عالی بازنشستگان برای پرداخت حقوق در نظر گرفته شد.

در نهایت پیشنهاد کانون بازنشستگان مورد توجه و همچنین مصوبه هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت و طی هفته آینده این مصوبه در هیئت وزیران مطرح و تلاش خواهد شد افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ماه ۹۸ کلید بخورد.

حقوق حداقلی‌بگیران ۳۶٫۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد که با توجه به حقوقی که در سال گذشته یکی میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود امسال دریافتی آنها به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید. ماهانه ۲۷۰ هزار نفر از تامین اجتماعی، حقوق بیکاری دریافت می کنند.

بسته غذایی مددجویان

بر اساس اعلام سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسته غذایی نقدى مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ۱۹ اردیبهشت واریز شد. مبلغ واریزی برای خانواده‌های تک‌نفره ۱۰۰ هزار تومان، دونفره ۱۵۰ هزار تومان، سه‌نفره ۲۰۰ هزار تومان، چهارنفره ۲۵۰ هزار تومان و پنج‌نفره و بیشتر ۳۰۰ هزار تومان است.

مجموع ارزش این بسته غذایی  ۴٧٨ میلیارد تومان است و این بسته غذایی شامل تمامى خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

بخشنامه افزایش حقوق فرهنگیان

حقوق

در بخشنامه‌ تعیین ضریب حقوق کارمندان شاغل مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که از سوی علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش ابلاغ شده، آمده است: براساس مصوبه مورخ ۳۱ فروردین ۹۸ هیئت وزیران در ارتباط با تعیین ضریب حقوق، حداقل و حداکثر حقوق کارمندان شاغل مشمول مدیریت خدمات کشوری اعلام می‌شود:

۱- به موجب این مصوبه ضریب حقوق سال ۹۸ شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به میزان ۲٫۱۲۰ ریال و ضریب حقوق مقامات و هم طرازان موضوع ماده ۷۱ قانون مذکور نیز به میزان  “۲٫۰۰۰” ریال تعیین شده است.

۲- حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولان ماده مذکور درسال ۹۸ به میزان ۱۵ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال و حداکثر یکصد و ۹ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال معادل ۷ برابر حداقل حقوق خواهد بود.

۳- مطابق بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور افزایش ریالی مذکور از تفاوت تطبیق درج شده در احکام حقوقی کارمند کسر نخواهد شد و تفاوت مورد نظر در حکم حقوق بدون تغییر باقی خواهد ماند.

۴- امتیازات سنوات خدمت، تجربه مربوط و مشابه، دوره‌های آموزشی طی شده و سوابق خدمت در مشاغل مدیریتی و سرپرستی کارکنان درسال ۹۷ با توجه به جدول شماره سه و تبصره یک بند ۶ فصل دوم دستورالعمل مورخ ۲۱ اردیبهشت ۸۸ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور منضم به بخشنامه مورخ ۲۲ اردیبهشت ۸۸ به تاریخ اول فروردین ۹۸ قابل احتساب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا