اقتصادی

دلار به کانال ۱۲.۰۰۰ تومان برگشت

 قیمت دلار در صرافی ها به قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، هر چند دیروز دلار به کانال ۱۳ هزار تومان ورود کرده بود، امروز تحت تاثیر کاهش نرخ در بازار آزاد، بار دیگر نتوانست محدوده مقاومتی خود را حفظ کند و مجددا به کانال ۱۲ هزار تومانی بازگشت.

 بر این اساس هر دلار به قیمت ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان از مردم خریداری می شود.  هر یورو نیز امروز در صرافی ها به قیمت ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته می شود. نرخ خرید یورو نیز ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شد.

 صرافان می‌گویند، هر چند تلاش فراوانی برای ماندگاری دلار در قیمت‌های بالاتر از ۱۳ هزار تومانی از سوی دلالان و حتی برخی سرمایه گذاران در بازار ارز صورت گرفته اما تحت تاثیر وقایع رخ داده نظیر سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و همچنین مذاکرات ایران و کره جنوبی، روند کاهشی را طی می کند. البته چسبندگی قیمت‌ها و جولان شایعات نیز خود زمینه را برای بروز مشکل فراهم می کند.

 در عین حال فعالان بازار می‌گویند هنوز جریان فروش ارز از سوی سرمایه‌گذاران آغاز نشده است. افراد اغلب در حال رصد بازار هستند و از این رو تلاش دارند موقعیت تازه مناسبات را دریابند. برخی بر این گمان هستند که تکلیف واقعی بازار پس از پایان سفر آبه، نخست وزیر ژاپن مشحص خواهد شد چرا که دستاوردهای این سفر برای دو طرف تعیین کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا