اقتصادی

رشد ۴۳ درصدی تسهیلات صنعت و معدن طی ۱۱ ماه ۹۸

تسهیلات پرداختی بانکها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن طی ۱۱ ماه سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ از رشد ۴۳.۷ درصدی برخوردار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تسهیلات پرداختی بانکها و موسسات اعتباری در ۱۱ ماه ۹۸ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۸۱۸.۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

در این مدت تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن ۲۵۵.۳ هزار میلیارد تومان بوده است. در بخش بازرگانی نیز ۱۶۱.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. به این ترتیب سهم تسهیلات بخش صنعت و معدن و همچنین بازرگانی به ترتیب ۳۱.۲ و ۱۹.۷ درصد بوده است.

سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش های اقتصادی طی سال گذشته مبلغ ۴۴۶.۱ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل یعنی 89.2 هزار میلیارد تومان، معادل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در بخش صنعت و معدن ۱۸۱.۹ هزار میلیارد تومان معادل ۷۱.۲ درصد از کل تسهیلات اعطایی به این بخش است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا