اقتصادی

روند کاهشی قیمت دلار و ارز

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی برای فروش به مردم با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به روز کاری قبل ۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان و قیمت دلار برای خرید از مردم ۱۲ هزار و ۴۵۰ تومان تعیین شده است.

این درحالی است که قیمت دلار در صرافی‌های آزاد برای فروش به مردم با کاهش نسبت به دیروز ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است.

قیمت یورو نیز در صرافی‌های بانکی نسبت به آخرین روز کاری قبل، کاهش یافت و برای فروش به مردم با قیمت ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان ارزش‌گذاری شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان است.

قیمت درهم امارات نیز امروز در بازار آزاد، ۳۴۳۱ تومان ارزش‌گذاری شده و مورد معامله قرار می‌گیرد؛ فعالان بازار ارز معتقدند نوسانات قیمتی درهم عامل بسیار مهمی برای قیمت دلار است.

همچنین، شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روز‌های قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۴ هزار و ۴۳۳ تومان و ۲ ریال می‌فروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است.

قیمت ارز حجاج که از سوی بانک مرکزی به شعب بانک‌های عامل اعلام می‌شود برای روز جاری ۱۲ هزار و ۷۶۳ تومان و ۵ ریال است. هر حاجی می‌تواند ۲۰۰ دلار از شعب منتخب دریافت کند. در بازار آزاد نیز امروز قیمت دلار کاهش یافت و به ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان رسید یورو در بازار آزاد در محدوده ۱۴ هزار ۴۰۰ تومان معامله می‌شود. عوامل موثر در کاهش قیمت دلاریکی از مهم‌ترین عواملی که از نگاه فعالان، در کاهش نوسانات بازار اثر داشته است، تغییرات محدود نرخ حواله درهم بوده است. هفته گذشته نرخ حواله درهم عمدتا در محدوده ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی نوسان کرد و همین تغییرات محدود، تاثیر مهمی در انتظار بازیگران بازار داخلی داشته است. معامله‌گران معمولا در همان ابتدای روز نرخ حواله درهم را رصد می‌کنند و بر اساس آن، انتظارات خود را تنظیم می‌کنند. در این میان، برخی از فعالان، عرضه مناسب بازارساز در بازار داخلی را عاملی دانسته‌اند که زمینه ساز کاهش نوسانات دلار شده است. بازارساز در تمام طول هفته گذشته و هفته جاری در کانال ۱۲ هزار تومانی عرضه خود را صورت داد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا