اقتصادی

شاخص بورس ۲۹۰۸ واحد افزایش یافت

شاخص بورس با رشد ۲۹۰۸ واحدی در پایان معاملات روز جاری به ۴۶۱ هزار و ۹۸۸ واحد رسید و برای اولین بار وارد کانال ۴۶۱ هزار واحدی شد.

روند بازار به نقل ازخبرآنلاین ، شاخص بورس با رشد ۲۹۰۸ واحدی در پایان معاملات روز جاری به ۴۶۱ هزار و ۹۸۸ واحد رسید و برای اولین بار وارد کانال ۴۶۱ هزار واحدی شد. در معاملات امروز، سهام داران تعداد ۳۵۳ میلیون سهم از گروه فلزات اساسی را به ارزش سه هزار و ۷۹۳ میلیارد ریال خریداری کردند تا این گروه بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۲۶ بهمن ۹۸، با افزایش ۲۹۰۸ واحد به رکورد بی‌سابقه ۴۶۱ هزار و ۹۸۸ واحد رسید که این رکورد در یکسال گذشته بی‌نظیر بوده است.

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند، به طوری که شاخص کل با ۲۹۰۸ واحد رشد معادل ۰.۶۳ درصد به ۴۶۱ هزار و ۹۸۸ واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی» با ۷۷۶ واحد افزایش معادل ۰.۶۳ درصد به ۱۲۳ هزار و ۲۸۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۱۰۱ واحد رشد معادل ۰.۷۴ درصد به ۱۵۰ هزار و ۳۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۷۳۴ واحد افزایش، معادل ۰.۷۴ درصد به ۱۰۰ هزار و ۶۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۱۶۱ واحد کاهش، معادل ۰.۵۷ درصد به ۵۵۸ هزار و ۸۹۵ واحد، شاخص بازار اول با ۱۰۴۸ واحد افزایش معادل ۰.۳۲ درصد به ۳۳۲ هزار ۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰۶۸۶ واحد رشد معادل ۱.۱۳ درصد، به ۹۵۹ هزار و ۴۹۲ واحد رسید.

از سویی دیگر امروز ۴ نماد «وامید با ۴۰۰ واحد، شپنا با ۳۴۶ واحد، تاپیکو با ۲۹۱ واحد و فخاس با ۲۸۲ واحد» رشد، بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

بر اساس این گزارش، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «چند رشته‌ای صنعتی با ۱۶۰۰ واحد صعود معادل ۳.۵۷ درصد به ۴۶ هزار و ۴۰۹ واحد، رایانه با ۱۲۳۰ واحد افزایش معادل ۳.۴۳ درصد به ۳۷ هزار و ۱۲۳ واحد، محصولات کاغذ ۳۹۱۸ واحد رشد معادل ۳.۳۱ درصد به ۱۲۲ هزا رو ۳۷۱ واحد، وسایل ارتباطی ۶۰۴ واحد افزایش معادل ۳.۰۱ درصد به ۲۰ هزار و ۵۴۶ واحد، محصولات چوبی با (۱۸۲۶۸) واحد ریزش، معادل (۳.۱۸) درصد به ۵۵۶ هزار و ۳۶۴ واحد، محصولات چرمی با (۱۸۲۶۸) واحد افت معادل (۳.۴۳) درصد به ۱۲ هزار و ۸۲۰ واحد، فنی مهندسی با (۱۷۱) واحد کاهش معادل (۴.۲۵) درصد به ۳ هزار و ۸۶۷ واحد» رسید.

شایان ذکر است، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «کبافق، ختراک، دزهراوی، شاراک، کپشیر، فسرب و حپترو» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سخزر، وتجارت، فنوال، خگستر، فنورد، ولساپا و خپارس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۷۱۳ هزار نوبت معاملاتی، شش میلیارد و ۲۳۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا