دانش و فناوری

ماست منجر به کاهش استرس، اضطراب و افسردگی می شود

مواد پروبیوتیک موجود در ماست منجر به کاهش استرس، اضطراب و افسردگی می شوند.
به گزارش پایگاه خبری روند بازار، پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا در پژوهش نوین خود دریافتند که مواد پروبیوتیک موجود در ماست (لاکتوباسیلوس) منجر به کاهش ناامیدی و یاس حاصل از استرس می شوند.
در این پژوهش، دانشمندان ماست معمولی کم چرب را به موش های دارای حالت های اضطراب و افسردگی، ناشی از استرس مزمن، دادند و مشخص شد لاکتوباسیولوس موجود در ماست می تواند به تنهایی نشانه های مرضی افسردگی را در آنها بطور معناداری کاهش دهد. همچنین، این پژوهش ها ارتباط بین باکتری های روده با باکتری های ماست برای کنترل سلامت روانی را مشخص ساختند.

در پژوهش حاضر، با بررسی وضعیت میکروبی روده موش های افسرده مشخص شد هنگام بروز اختلال افسردگی (MDD) میزان لاکتوباسیلوس در میکروبیوم روده بشدت کاهش می یابد. با کاهش لاکتوباسیلوس، سطح کینورنین افزایش می یابد و نشانه های مرضی افسردگی در فرد بروز می یابند.
پژوهشگران در فاز بعدی مطالعات خود بدنبال بررسی این امر در شرکت کنندگان داوطلب انسانی هستند تا بتوانند پژوهش های خود را به مدلی انسانی ارتقاء دهند. در عین حال پژوهشگران توصیه نموده اند افراد دارای MDD تنها به مصرف ماست اکتفا ننموده و به هیچ عنوان تا قطعیت و شناخت دقیق مکانیزم عمل کینورنین بر مغز داروهای خود را قطع ننمایند.
لازم به ذکر است اختلال افسردگی (MDD) به تنهایی بیش از ۷ درصد از جمعیت کلی جهان را به خود مبتلا ساخته است و در صورتی که بتوان با موارد پروبیوتیک ماست به درمان آن پرداخت، علاوه بر کاهش هزینه های درمان، به میزان بسیاری از عوارض جانبی ناشی از مصرف داروهای فعلی اضطراب و افسردگی کاسته می شود.

لینک منبع 👇🏻(further reading)👇🏻
http://www.nature.com/articles/srep43859
دکترامیرمحمدشهسوارانی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا