اجتماعیاقتصادیدانش و فناوریکسب و کار

محدودیت های اپل گریبان شرکت های ایرانی را گرفت

مدت ها است که زمزمه هایی در مورد محدودسازی استفاده از «گواهی توسعه‌دهنده سازمانی» (Enterprise Developer Certificates) از سوی اپل به گوش می رسد. حالا ظاهراً این محدودیت گریبان کاربران ایرانی این سرویس را گرفته است.

گواهی های توسعه دهندگان سازمانی به شرکت ها اجازه می دهد اپلیکیشن های خود را خارج از فضای اپ استور و به شکل مستقیم در اختیار مخاطب قرار دهند. اما چندی قبل مشخص شد که تعدادی از اپلیکیشن های مستهجن، قمار و نیز اپ های کرک شده از این روش به طور گسترده در اختیار کاربران قرار گرفته اند. اپل هم اعلام کرد که توسعه دهندگانی که از این گواهی ها سوء استفاده می کنند خلاف تعهدنامه این شرکت عمل کرده اند و مجوزشان باطل خواهد شد.

مسدود شدن اسنپ

کاربران iOS با باز کردن اپ با پیغامی مبنی بر عدم تأیید اپ مواجه شده اند.

بسیاری از شرکت های ایرانی هم به دلیل تحریم های اعمال شده علیه کشور از همین روش استفاده می کنند تا محدودیت های اعمال شده را دور بزنند. حالا اما همین روش مشکلاتی را برای اپ هایی از جمله اسنپ و اسنپ فود ایجاد کرده است.

اسنپ در بیانیه ای محدودیت اعمال شده روی اپلیکیشن اسنپ را تأیید و کاربران سیستم عامل iOS را به استفاده از نسخه وب اپلیکیشن اسنپ دعوت کرده است.

به گفته اسنپ نسخه تحت وب از تمامی امکانات نسخه موبایل بهره می برد و با اضافه کردن میان بر هم می توانید دسترسی راحت تری به این نسخه داشته باشید. برای اضافه کردن میان بر این نسخه می توانید به این ترتیب عمل کنید:

  • در مرورگر سافاری snapp.ir را باز کنید و به حساب کاربری خود وارد شوید.
  • پس از مشاهده صفحه اصلی اپلیکیشن اسنپ، گزینه Share (آیکن میانی در مرورگر) را انتخاب کنید.
  • گزینه Add to Home Screen را بزنید.
  • در آخر گزینه Add را بزنید.

به نظر می رسد در روزهای آتی شاهد پیش آمدن مشکلات بیشتری از این دست برای اپلیکیشن هایی باشیم که از گواهی سازمانی اپل برای انتشار اپ ها استفاده می کنند. بررسی های دیجیاتو خبر از غیر قابل استفاده شدن اپ های دیگری از جمله آسان پرداخت و ریحون دارد در حالی که برخی دیگر همچنان قابل استفاده هستند.

منبع: مجله خبری ایکسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا