اقتصادی

وضعیت بازار خودرو هفته آینده تغییر خواهد کرد

مؤتمنی با اشاره به موانع اصلی کاهش قیمت خودرو در بازار گفت: تا زمانی که مشتری واقعی وارد بازار نشود و دلالان از بازار خودرو دل نکنند نمی شود به تعدیل قیمت ها امید داشت.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، سعید مؤتمنی در خصوص وضعیت کنونی بازار خودرو افزود: بازار خودروهای وارداتی و داخلی در ثباتی نسبی به سر می‌برد و البته خرید و فروش رونق چندانی ندارد اما تغییر مدیرعامل ایران خودرو بازار را امروز در شرایطی تازه قرار داده است و تأثیر این اتفاق پس از پایان تعطیلات و در ابتدای هفته آینده مشخص خواهد شد.

یک سیاست غلط کافی است تا بازار خودرو متشنج شود

وی با اشاره به اینکه بازار خودرو تحت تأثیر شایعات فراوانی قرار دارد، ادامه داد: وضعیت بازار بسیار پیچیده است و هر خبری شرایط را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کتفی است یک سیاست اشتباه اتخاذ شود تا آرامش بازار بار دیگر به هم بریزد. 

مؤتمنی در خصوص راه حل بهبود وضعیت بازار خودرو گفت:” برای به ثبات رسیدن قیمت‌های خودروهای کمپانی ایران خودرو مدیرعامل جدید این کمپانی باید از شنبه کار خود را شروع کند و با تکمیل خودروهای نیمه تمام و عرضه آنها به بازار میزان عرضه را افزایش دهد تا بازار بتواند راه خود را به سمت ثبات در پیش بگیرد.”

وی در ادامه افزود:” مدیران باید از مدیریت مستقیم بازار خودداری کنند و خودروها را با قیمت واقعی و تمام شده و چند درصد سود معقول به دست مشتری بدهند.”

مؤتمنی گفت:”امروز صبح قیمت‌ها با افزایش اندکی روبرو شد اما از میانه روز بازار در رکودی جدی قرار رگفت و به ظنر می‌رسد قیمت‌ها روندی کاهشی را تجربه نماید چرا که انتظارات بر کاهش نرخ در شرایط کنونی شکل گرفته است. 

وی درباره آخرین تحولات قیمتی در بازار خودرو نیز گفت: خودروهای ۲۰۶ تیپ ۲،  تیپ ۵،  پژو GLX و سمند LX  بیشترین تغییرات قیمت را تجربه کرده‌اند اما در حال حاضر خودروی ۴۰۵ به قیمت ۷۴ میلیون و پانصد هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت پژو ۲۰۶ نیز در بازار ۹۸ میلیون تومان است. ۲۰۶ بدون اپشن نیز ۹۶ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت سمند LX نیز در محدوده ۷۹ میلیون تومان قرار دارد. 

وی در ادامه گفت: در حال حاضر اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار نه تنها در خصوص محصولات ایران خودرو زیاد است بلکه در خصوص محصولات سایپا نیز به همین شکل است و شرکت‌ها باید این فاصله قیمت را به حداقل برسانند و دست از مدیریت بازار خودرو بردارند و عرضه خودرو را افزایش دهند و به فکر مصرف کنندگان واقعی باشند.”

خریداران انبوه عامل اصلی گرانی‌اند

مؤتمنی در پاسخ به این سؤال که چه کسانی از اختلاف قیمت سود می‌برند گفت: ” کسانی که به صورت انبوه خودرو می‌خرند و با هدف سرمایه گذاری وارد بازار می‌شوند، مهم‌ترین مانع کاهش قیمت‌ها هستند و تا زمانی که مشتری واقعی وارد بازار نشود و دلالان از بازار خودرو دل نکنند نمی‌شود به تعدیل قیمت‌ها امید داشت هر چند جو روانی حاکم بر بازار نشان می‌دهد انتظار برای کاهش قیمت‌ها شکل گرفته است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا