سبک زندگی

۱۰ اشتباه رایج در استفاده از مام زیربغل و اسپری بدن

با گرم شدن هوا، علاوه بر استحمام، استفاده از محصولاتی مثل دئودورانت ها و ضدعرق ها هم به یکی از واجبات این روزها تبدیل می شود. اگر می خواهید از آن چاله های عرق کرده و بدبو و لکه های خجالت آور زیر بغل لباس هایتان خلاص شوید، از این اشتباهات پرهیز کنید.

۱- بی اطلاعی از تفاوت دئودورانت و ضدعرق

ضدعرق ها میزان تعریق بدن را کاهش می دهند اما دئودورانت ها بوی بد عرق را کم می کنند. اغلب ضدعرق ها حاوی نمک آلومینیوم و گاهی حاوی نمک زیرکونیوم هم هستند که به پروتئین موجود در مجراهای غدد عرق می چسبند، غده ی عرق را به طور موقت مسدود و میزان تعریق را کاهش می دهند. اما عناصر موجود در دئودورانت ها برخی از باکتری هایی که باعث شدت گرفتن بوی بدن می شوند را از بین می برند و به این ترتیب بوی ناشی از تعریق را خنثی می کنند. دئودورانت ها میزان تعریق را کاهش نمی دهند و باعث خشک ماندن زیر بغل نمی شوند.

۲- استفاده از ضدعرق روی پوست خیس

ضد عرق ها روی پوست خشک بهتر عمل می کنند. بنابراین اگر بلافاصله بعد از حمام یا زمانی که عرق کرده اید از این محصولات استفاده کنید، موثر نخواهند بود.

۳- استفاده از دئودورانت بلافاصله بعد از شیو کردن

بعد از اصلاح موهای زیربغل، بلافاصله از دئودورانت یا ضدعرق استفاده نکنید، به ویژه اگر از محصولاتی استفاده می کنید که حاوی میزان بالایی الکل هستند چون می تواند باعث سوزش پوست شود.

۴- زدن دئودورانت روی لایه های قبلی

شاید بتوان از این روش در مورد ریمل یا محصولات دیگری استفاده کرد اما اگر دئودورانت خود را روی لایه ی باقیمانده از روز قبل بزنید تأثیر چندانی نخواهد داشت. دئودورانت را باید روی پوست خشک و تمیز بزنید تا مستقیما به پوست بچسبد.

۵- استفاده از دئودورانت در صبح ها

10 اشتباه رایج در استفاده از مام زیربغل و اسپری بدن

برخلاف تصور رایج، دئودورانت را باید شب ها، قبل از خواب زد. دئودورانت ها و ضدعرق ها زمانی بیشترین تأثیر را روی پوست دارند که مجراهای تعریق فعالیت کمتری دارند و رطوبت در کمترین میزان است، مثل شب ها و زمانی که خواب هستیم. از آنجایی که دئودورانت ها را باید همیشه روی پوست خشک و تمیز استفاده کرد، بهتر است که شب ها حمام کنید، پوست تان را با حوله خشک کنید و در آخر از دئودورانت استفاده کنید. اگر صبح روز بعد متوجه شدید بوی دئودورانت از بین رفته، می توانید دوباره از آن استفاده کنید.

۶- استفاده ی هر روزه از ضدعرق

بسته به بدن شخص و نوع دئودورانت یا ضدعرقی که استفاده می کند، ممکن است نیازی به استفاده ی هر روزه از این محصولات نباشد. بعضی از ضدعرق ها تا ۴۸ ساعت دوام دارند و به این ترتیب استفاده ی روزانه از آن ها ضرورتی ندارد. اگر در این مورد دچار تردید هستید توضیحات روی بسته بندی محصول را چک کنید یا می توانید پوست تان را از لایه ی قبلی پاک و دوباره از دئودورانت یا ضدعرق استفاده کنید.

۷- مرطوب نکردن پوست

پزشکان توصیه می کنند برای کاهش سوزش، زیر بغل خود را با روغن نارگیل مرطوب کنید. روغن نارگیل پوست خشک را نرم می کند و کم آبی پوست های خیلی خشک را کاهش می دهد. به علاوه، این روغن خواص آنتی باکتریال دارد.

۸- انتخاب محصول نامناسب

10 اشتباه رایج در استفاده از مام زیربغل و اسپری بدن

در زمان انتخاب دئودورانت به نوع پوست، مشکلات پوستی یا حساسیت های آن توجه داشته باشید. محصولاتی مانند اسپری ها و ژل ها که حاوی الکل زیادی هستند، ممکن است باعث سوزش پوست های حساس شوند. این مسأله در مورد محصولاتی که عطر زیادی دارند هم صدق می کند. باید به همان اندازه ای که به پوست صورت تان توجه دارید، به پوست زیربغل تان هم اهمیت دهید.

۹- بی اطلاعی از تفاوت محصولات معمولی و کلینیکال

ضدعرق های معمولی تا ۲۰ درصد تعریق را کاهش می دهند، اما این میزان در ضدعرق های کلینیکال ۳۰ درصد است. ضدعرق های کلینیکال حاوی مقداری بیشتری نمک های آلومینیوم و زیرکونیوم هستند و اگرچه احتمالا مؤثرتر هستند، اما ممکن است سوزش ناشی از آن ها بیشتر باشد. پزشکان به افرادی که پوست حساسی دارند توصیه می کنند از ضدعرق های معطر و همینطور ضدعرق های قوی استفاده نکنند و به دنبال محصولاتی حاوی ماده ی دایمتیکون باشند که از بروز سوزش در افراد حساس جلوگیری می کند.

۱۰- بی اعتنایی به محصولات حاوی مواد طبیعی

10 اشتباه رایج در استفاده از مام زیربغل و اسپری بدن

دئودورانت های حاوی مواد طبیعی احتمالا گزینه مناسب تری برای کسانی هستند که تعریق کمی دارند یا بوی تعریق بدن آن ها خفیف است.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا