اقتصادی

آغاز واریز سود سهام عدالت از امروز

بر اساس اعلام رئیس سازمان خصوصی‌سازی از ساعت ۸:۰۰ صبح امروز واریز سود سهام عدالت آغاز شد.

روند بازار به نقل از خبرآنلاین، بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی، چک سود سهام عدالت بهبانک تحویل داده شده و واریز سود به حساب دارندگان سهام عدالت تا پایان اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت. 

دکتر علیرضا صالح با اشاره به این که پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۷ شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت به حساب مشمولان از امروز(شنبه، ۳اسفند) آغاز می شود گفت: بر این اساس به ازای هر سهم یک میلیون تومانی ۲۰۵ هزار تومان سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز می شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: این در حالی است که سایر مشمولان نیز متناسب با میزان سهام عدالتی که دارند، سود دریافت می کنند که این میزان سود، بسته به ارزش سهام عدالت هر یک از مشمولان متغیر خواهد بود.

وی با اشاره به این که مشمولان سهام عدالت برای آگاهی از مقدار سهام عدالت خود می توانند به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir مراجعه کنند، اضافه کرد: برگه های اولیه سهام عدالتی که در دست مشمولان هست، ملاک ارزش سهام عدالت آنها و سودی که به آن تعلق می گیرد نیست و همانطور که اشاره شد مشمولان برای آگاهی از میزان سهام عدالت خود و همچنین سودی که به آنها تعلق می گیرد، صرفا باید به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند.

صالح ادامه داد: از زمان آغاز طرح سهام عدالت در کشور تا سال ۱۳۹۵ مطابق قانون، سود سهام عدالت مشولان بجای پرداخت به آنها بابت اقساط سهامشان به خزانه واریز شد و پس از پایان این ملهت قانونی، این سود به صورت سالانه میان مشمولان تقسیم می شود.

سهام عدالت

وی با بیان این که ممکن است ارزش سهام عدالت برخی افراد به دلیل انحصار وراثت افزایش یافته باشد، گفت: تلاش می کنیم سود سهام عدالت سال مالی ۱۳۹۷ شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت را تا پایان اسفندماه به حساب مشمولان به صورت علی الحساب واریز کنیم.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اذعان داشت: شمار مشمولان سهام عدالت حدود ۴۹ میلیون نفر است که از این تعداد حدود ۶ میلیون نفر هنوز شماره شبای خود را وارد سامانه سهام عدالت نکرده اند که این دسته از مشمولان برای ورود شماره شبای خود باید به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند. بر این اساس پس از تایید شماره شبای آنها علاوه بر این که سود سهام عدالت سال ۹۷ شرکتهای سهام عدالت به حساب آنها واریز خواهد شد، سود سهام عدالت مربوط به دو سال گذشته نیز محفوظ بوده و به حساب این دسته از مشمولان واریز می شود.

گفتنی است سود سهام عدالت در سال ۹۵ به ازای هر سهم یک میلیونی ۱۵۰ هزار تومان، و برای سال ۹۶ سود این سهام ۱۷۵هزار تومان بوده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا