دانش و فناوری

آیفون ۱۱آمد؛ تنوع رنگ، دوربین دوگانه و قیمت ۶۹۹ دلار

بالاخره مراسم اپل هم آمد و تمام شد و شاهد معرفی سه آیفون جدید برای امسال بودیم.

اولین آیفونی که در این مراسم معرفی شد، آیفون ۱۱ نام دارد که جایگزین آیفون XR می‌شود. این گوشی همچنان به نمایشگر LCR مجهز است و اندازه آن هم ۶.۱ اینچی است. رزولوشن این نمایشگر هم دقیقا با آیفون XR یکسان خواهد بود و خبری از ۳D Touch هم نیست. درواقع ۳D Touch از تمام آیفون‌های امسال حذف شده‌اند!

جدا از نمایشگر که با آیفون XR یکسان است، طراحی این گوشی هم شامل تغییراتی شده اما از این جنبه هم همچنان شبیه به نسل قبلی خودش است. این یعنی در بخش جلویی این گوشی همچنان شاهد یک بریدگی یا ناچ بزرگ هستیم که البته درون آن، سخت‌افزار مربوط به Face ID قرار گرفته است. رنگ‌های این گوشی نیز جدید هستند و آیفون ۱۱ در رنگ های بنفش، سفید، سبز، زرد، مشکی و رنگ قرمز، عرضه خواهد شد.

بزرگترین تغییری که در طراحی این محصول رخ داده، در بخش دوربین قابل مشاهده است. سال گذشته آیفون XR تنها با یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی معرفی و عرضه شد اما حالا جانشین آن یعنی آیفون ۱۱ دارای دو دوربین است. دوربین اصلی که سنسور آن جدید است، همچنان ۱۲ مگاپیکسلی است و دوربین دوم که آن هم دوازده مگاپیکسلی خواهد بود، از نوع اولترا واید است. رابط کاربری دوربین هم بهبود یافته تا در هنگام عکاسی با دوربین اصلی، بتواند در فریم خود، زاویه‌ای از دوربین اولترا واید را هم به صورت همزمان ببینید!

مشخصا، دوربین امسال بخش مهمی از آیفون‌های جدید است. اپل از Tone Mapping چندگانه استفاده کرده تا بتواند جزئیات هایلایت در عکس را با توجه به موفعیتشان در عکس، به شکلی درست ثبت کنند. همچنین یک افکت جدید به نام High-Key Mono Portrait Effect وجود دارد و دوربین آیفون ۱۱ نیز می‌تواند از اشیا و حیوانات هم عکس پرتره بگیرد.

اما جدا از این موارد، بهترین ویژگی جدیدی که در دوربین آیفون ۱۱ وجود دارد، حالت عکاسی در شب است که Night Mode نامیده می‌شود. این ویژگی در آیفون ۱۱ کمک می‌کند تا عکاسی در شب بهبود یابد و همزمان، آیفون ۱۱ هم از این جنبه از رقبایی مثل گوشی‌های پیکسل و یا گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی اس ۱۰، عقب نماند. برای این حالت، گوشی از ترکیب چند تصویر استفاده می‌کند تا بتواند عکس‌هایی روشن در شب ثبت کند.

تصویر ثبت شده به کمک Night Mode در آیفون ۱۱

در بخش فیلم‌برداری، حالا می‌توانید تنها با یک لمس، در حین فیلم‌برداری بین دو دوربین اولترا واید و دوربین اصلی سوییچ کنید. فیلم‌برداری با این گوشی می‌تواند با حداکثر رزولوشن ۴K در سرعت ۶۰ فریم در ثانیه انجام بپذیرد. فیلم‌برداری صحنه آهسته و تایم‌لپس هم همچنان وجود خواهند داشت و دامنه دینامیکی در فیلم‌برداری با دوربین‌های این گوشی نیز بهبود بخشیده است.

اپل حتی دوربین سلفی آیفون ۱۱ را هم بهبود بخشیده و حالا سنسور ۱۲ مگاپیکسلی آن، می‌تواند عکس‌هایی وایدتر از شما بگیرد. دوربین جلویی قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K تا سرعت ۶۰ فریم در ثانیه همراه با پشتیبانی از فیلم‌برداری صحنه آهسته را هم همراه خواهد داشت. اپل برای فیلم‌برداری صحنه آهسته با دوربین جلویی این گوشی، اسم Slofies را انتخاب کرده و امیدوار است کاربران با این ویژگی، ویدیوهایی خلاقانه در اینترنت و با آیفون ۱۱ به اشتراک بگذارند.

درون آیفون ۱۱ از پردازنده اختصاصی اپل یعنی A13 Bionic استفاده شده است. این پردازنده، آنطور که اپل و بنچمارک‌هایش نشان دادند، «سریع‌ترین پردازنده موبایلی» حال حاضر است. همچنین این چیپست مجهز به «سریع‌ترین پردازشگر گرافیکی موبایلی» در بین گوشی‌های امروزی نیز هست که این ادعاها توسط بنچمارک‌هایی که اپل به ما نشان داد، به وجود آمده‌اند. اپل عملکرد این پردازنده را روی صحنه و با بازی Pascal’s Wager نشان داد که قرار از ماه آینده در اپ استور عرضه شود. چیزی که ما در این مراسم دیدیم، گرافیک این بازی در سطح بسیار بالایی بود و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می‌شد. اما خب به جز بازی، اپل چیز دیگری از عملکرد این پردازنده نشان نداد و تنها آمار و ارقامی درباره A13 بیان کرد.

جدا از این موارد، اپل گفت که آیفون ۱۱ عمر باتری بسیار خوبی هم خواهد داشت. درواقع آیفون XR بیشترین میزان شارژدهی در تمام آیفون‌ها را داشت و حالا آیفون ۱۱ قرار است یک ساعت شارژدهی بیشتری از آیفون XR داشته باشد. ویژگی Face ID هم در این گوشی بهبود بخشیده و قرار است با سرعت بیشتر و در زوایای بیشتری، چهره کاربر را تشخیص داده و قفل گوشی را باز کند. آیفون ۱۱ حتی از نظر ضد آب بودن هم بهتر از آیفون XR است زیرا دارای استاندارد IP68 خواهد بود. این یعنی این گوشی را می‌توان تا دو متر و به مدت سی دقیقه، به زیر آب برد.

زمان عرضه این گوشی، ۲۹ شهریور ماه خواهد بود. مدل پایه این گوشی، پنجاه دلار ارزان‌تر از مدل پایه آیفون XR است. این یعنی آیفون ۱۱ در مدل ۶۴ گیگابایتی، با قیمت ۶۹۹ دلار، در مدل ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۷۴۹ دلار و در نهایت در مدل ۲۵۶ گیگابایتی، با قیمت ۸۴۹ دلار عرضه خواهد شد.

منبع: TheVerge 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا