دانش و فناوری

به زودی استخراج پول دیجیتال قانونی می شود

در نشستی با حضور معاونین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت ، بررسی نهایی دستورالعمل جواز تاسیس و پروانه بهره برداری برای استخراج رمز ارزها انجام شد.

به گزارش روند بازار به نقل از وزارت صنعت، در این نشست «سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت» گفت: جنس این کار با سایر تولیدات صنعتی کمی متفاوت است و چارچوب های موجود برای این فرایند، باید با نگاه متفاوت تدوین شود.

زرندی گفت: با توجه به جدید بودن موضوع استخراج رمز ارز در کشور تلاش کردیم با همفکری و هم اندیشی با صاحبان و فعالان این حوزه و همچنین وزارتخانه های مرتبط با استخراج رمز ارزها، دستورالعمل را نهایی کنیم و آن را در شهریور ماه ابلاغ خواهیم کرد.

وی گفت: در موضوع استخراج رمز ارزها، شاید بتوان گفت، یکی از موفق ترین عکس العمل هایی که در خصوص مواجهه با فناوری‌های نوین انجام شد.

معاون طرح و برنامه افزود: در گذشته با تأخیر زیاد و همچنین با نگاهی بسته به این جور فناوری ها و کسب و کارها برخورد می شد، اما در این موضوع عکس العمل و فوریت تصمیم‌گیری خوبی اتفاق افتاد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت گفت : در دستورالعمل ملاحظات وزارت نیرو ارتباطات و سایر دستگاه ها لحاظ شده و تلاش می‌کنیم شرایط مساعدی را برای فعالان این بخش فراهم آوریم.

وی تصریح کرد :با ابلاغ دستورالعمل استخراج رمز ارزها، از فعالیت های زیرزمینی و غیر قانونی جلوگیری می‌شود و این فعالیت بصورت رسمی و قانونی ادامه پیدا می کند.

در این جلسه معاون وزیر نیرو و مدیرعامل توانیر و معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، دیدگاههای خود را در خصوص دستور العمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری برای استخراج رمز ارزها ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا