اجتماعیگردشگری

افتتاح بزرگترین پارکینگ دوچرخه دنیا در اوترخت هلند

اخیرا در شهر اوترخت Utrecht هلند افتتاح یک پارکینگ وسیع برای دوچرخه خبرساز شده است، زیرا این مکان لقب بزرگترین پارکینگ دوچرخه در جهان را به دست آورده است.

این پارکینگ درست در زیر میدان اصلی شهر ساخته شد و معمار آن اکتور هوگستاد نام دارد. پارکینگ مذکور دارای سه طبقه است و ظرفیتش ۶۰۰۰ دوچرخه می‌باشد که قرار است در چند ماه آینده تعداد ۱۵۰۰ پارکینگ دیگر نیز به آن اضافه شود. فضای بزرگترین پارکینگ دوچرخه‌ی دنیا ۱۷،۱۰۰ مترمربع است و در نهایت می‌تواند ۱۲،۵۰۰ دوچرخه را در خود جای بدهد.

بزرگترین پارکینگ دوچرخه در دنیا

پیش از ساخت و افتتاح این پارکینگ، لقب وسیع‌ترین پارکینگ دوچرخه در دنیا متعلق به یک پارکینگ در شهر توکیوی ژاپن بود که ظرفیت آن ۹,۴۰۰ دوچرخه است و وسعتش ۱۵۰۰۰ متر مربع می‌باشد.

پس از شروع ساخت این پارکینگ جذاب، ۵ پارکینگ مخصوص اتومبیل نیز در اطراف آن ساخته شد. این پارکینگ وسیع به صورت شبانه روزی و در ۷ روز هفته خدماتش را ارائه می‌دهد و توسط شهرداری اوترخت، دولت و یک شرکت خصوصی اداره می‌شود.

بزرگترین پارکینگ دوچرخه در دنیا

از آنجایی که بزرگترین پارکینگ دوچرخه‌ی دنیا در مرکز شهر واقع شده و اطراف آن ایستگاه اتوبوس، مترو و قطار نیز وجود دارد، سبب شده که این مکان به بهترین مرکز حمل و نقل عمومی در هلند تبدیل شود.

جالب است بدانید که دوچرخه‌هایی که در این مکان پارک می‌شوند تنها به همان فردی که دوچرخه را پارک کرده تحویل داده می‌شوند تا امنیت دوچرخه‌ها تضمین شده باشد. همچنین دوچرخه‌سواران از زمانی که وارد این پارکینگ می‌شوند، توسط یک سیستم هوشمند به مکان مورد نظر هدایت می‌گردند و در نهایت نیز به فضای باز و بخش خروج می‌رسند و هیچ نیازی به نیروی انسانی و نگهبان برای پارکینگ وجود ندارد.

بزرگترین پارکینگ دوچرخه در دنیا

پارک دوچرخه در این مکان برای ۲۴ ساعت نخست کاملا رایگان است و دوچرخه‌سواران در همین مکان به خدماتی چون تعمیرات، خدمات نگهداری و خرید قطعات و لوازم جانبی هم دسترسی دارند.

چندی پیش یک بیانیه توسط شهرداری اوترخت منتشر شد که محتوای آن به این صورت بود: «آروزی ما این است که به هر دوچرخه یک قفسه‌ی خصوصی داده شود و هیچ دوچرخه‌سواری بدون پارکینگ نباشد.» مهندس سازنده‌ی این پروژه نیز از تمامی افرادی که او را در ساخت و تامین بودجه یاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.

بزرگترین پارکینگ دوچرخه در دنیا

اگر به اخبار مرتبط با دوچرخه و دوچرخه‌سواری علاقه‌مند هستید باید بگوییم که کمپانی برامپتون Brompton که در زمینه‌ی ساخت دوچرخه فعالیت می‌کند خبر داد که به زودی یک دوچرخه‌ی کاملا مدرن و الکترونیکی به بازار عرضه می‌کند که قابلیت تا شدن دارد و سیستم حرکتی آن با دوچرخه‌های سنتی متفاوت است. این دوچرخه قادر خواهد بود به راحتی مردم را در کوچه‌ پس کوچه‌های تنگ و در میان آسمان خراشها به این سو و آن سو ببرد.

بزرگترین پارکینگ دوچرخه در دنیا

منبع:  لست سکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا