اقتصادی

افزایش بی‌سابقه قیمت طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۲۶ دلار و ۶۲ سنت افزایش به ۱۵۷۸ دلار و ۸۲ سنت رسید.

 به گزارش روند بازار به نقل از تسنیم، در حالی که به دنبال اوج گرفتن تنش ها در خاورمیانه ارزش سهام های آسیایی از بالاترین رقم ۱۸ ماه گذشته پایین آمده است، سرمایه گذاران در جستجو برای محلی امن برای سرمایه گذاری به سراغ بازار طلا رفته اند و همین مسئله موجب گرانتر شدن فلز زرد شده است.

در حالی که ترامپ گفته واکنش نظامی ایران به شهادت سردار سلیمانی را تلافی خواهد کرد، آمریکا سطح هشدار از سوی نیروهای موشکی ایران را بالا برده است.

پارلمان عراق هم دیروز در واکنش به شهادت سردار سلیمانی از تمام نیروهای خارجی به ویژه نیروهای امریکایی خواست تا خاک این کشور را ترک کنند.

شین اولیور، اقتصاددان ارشد موسسه ای ام پی کپیتال در این باره گفت: «ریسک افزایش بیشتر تنش به وضوح بالا رفته است.» شاخص کلی ام اس سی آی در منطقه آسیا و اقیانوسیه امروز شاهد افت ۰.۷ درصدی بود. شاخص نیکی ژاپن نیز در ابتدای معاملات این هفته تقریبا ۲ درصد افت داشت. شاخص های سهام در بورس چین نیز امروز را کاهشی آغاز کرده اند.

ری آتریل، تحلیلگر بانک ملی استرالیا گفت: «به نظر می رسد که تنش های ژئوپلتیک در روزهای آینده همچنان بالا خواهد بود و همین مسئله موجب تقویت قیمت طلا شده است.»

ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن هم به پایین ترین رقم خود در ۳ ماه گذشته رسید.

دیروز همچنین ایران اعلام کرد که به انجام تعهدات خود در قالب برجام پایان می دهد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۲۶ دلار و ۶۲ سنت افزایش به ۱۵۷۸ دلار و ۸۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در بازار آمریکا هم امروز با ۲۸ دلار و ۷۰ سنت افزایش به ۱۵۸۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا