اقتصادی

افزایش ۲۳ درصدی قیمت مسکن در تهران

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در بهار سال ۱۳۹۸ شهر تهران حدود ۱۳.۱ میلیون تومان بود که نسبت به فصل قبل ۲۲.۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش روند بازار و به نقل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مسعود افشین، اظهار داشت: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در بهار سال ۱۳۹۸ شهر تهران حدود ۱۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بود که نسبت به فصل زمستان ۹۷ معادل ۱۶.۶ درصد و نسبت به بهار ۹۷ به میزان ۱۷۴.۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین قیمت فروش هر متر مربع زمین، مربوط به منطقه ۳ تهران با قیمتی حدود ۳۴ میلیون تومان است، افزود: کمترین قیمت هم مربوط به منطقه ۲۰ تهران با قیمت هر مترمربع حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. بیشترین تغییر قیمت زمین نسبت به فصل بهار سال گذشته مربوط به منطقه یک تهران و کمترین تغییر قیمت مربوط به منطقه ۱۶ است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، همچنین درباره متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در بهار سال ۱۳۹۸ شهر تهران را حدود ۱۳.۱ میلیون تومان بوده اعلام کرد که نسبت به فصل قبل و نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۲۲.۷% و ۱۰۹.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا