دانش و فناوری

افزایش ۴ برابری گردش اطلاعات در داخل کشور

معاون وزیر ارتباطات از افزایش ۴ برابری گردش اطلاعات در داخل کشور خبر داد و گفت: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، میزان گردش اطلاعات و تولید محتوای داخلی از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافت.

یه گزارش پایگاه خبری اخبار خوب برات قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات صورت گرفته درتحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی برای انجام تکالیف مدنظر برنامه ششم توسعه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، اظهار داشت: ۷ پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با منابع تخصیص داده شده و هزینه ای بالغ بر ۱۲۶ هزار میلیارد ریال اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید محتوای داخلی، پروژه ۲ برابر کردن محتوای بومی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ انجام شد، ادامه داد: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، میزان گردش اطلاعات و تولید محتوا در داخل کشور از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته است و پیش بینی می کنیم با ایجاد موتورجستجوی بومی و شبکه های اجتماعی بومی، تا حد امکان گردش اطلاعات در داخل کشور، افزایش یابد.

معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات با اشاره به اهداف کلان برنامه ششم توسعه برای افزایش ظرفیت پهنای باند، محتوای بومی، افزایش ارائه خدمات الکترونیکی، ارتقا دانش داخلی، افزایش پوشش شبکه های ارتباطی برای همه روستاها، مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته گفت: طبق وظایف ارائه شده به وزارت ارتباطات، افزایش ترانزیت پهنای باند بین الملل و رسیدن به ظرفیت ۳۰ ترابیت برثانیه باید محقق شود.

قنبری تاکید کرد: طبق برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات مکلف به ارائه ۴ سرویس الکترونیکی در ۸۰ درصد روستاهای دارای ۲۰ خانوار، توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات به صورت امن، پایدار و مطمئن، کاهش ۱۲.۵ درصدی مراجعات مردم به سازمانها و ۱۰ برابر کردن تولید محتوا در فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا