فرهنگی

انتشار اشعار شهریار به زبان ارمنی

کتاب و لوح فشرده صوتی اشعار شهریار به زبان ارمنی و در ارمنستان منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب  به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با هدف آشنایی اندیشمندان و فرهیختگان ارمنی  با فرهنگ و تمدن ایران زمین در قالب کتب و لوح‌های فشرده صوتی، اقدام به ترجمه و انتشار آثار بزرگان و مفاخر فرهنگ و ادب فارسی کرده است.

در این راستا، کتاب مکتوب و صوتی برگرفته از اشعار منتخب «شهریار» و ۲۱ غزل از حیدر بابا، این شاعر نامی کشورمان در ۱۰۳ صفحه به زبان ارمنی، آماده‌سازی و منتشر شده است.

این کتاب که محصول همکاری مشترک رایزنی فرهنگی کشورمان و باشگاه فرهنگی مهر است، پانزدهمین شماره از این مجموعه محسوب می‌شود که در اختیار دوستداران زبان و ادب فارسی قرار می‌گیرد.

اشعار «شهریار» توسط واراند سوکیسیان، از مترجمان برجسته ارمنستان ترجمه و گویندگی کتاب صوتی توسط خانم آیدا آساطوریان، از گویندگان ارمنستان، انجام شده است.

بنابر اعلام این خبر، تهیه‌کنندگان این کتاب صوتی ابراز امیدواری کردند که این اثر پس از کتب صوتی بزرگانی چون حضرت امام خمینی (ره)، فردوسی، نظامی، مولوی، سعدی، رودکی، حافظ، عمر خیام، بابا طاهر و … در تعمیق شناخت فرهنگی از ایران زمین تأثیر بسزایی داشته باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا