دانش و فناوری

اپل دستگاه سنجش فشار خون طراحی کرد

محاسبه میزان کالری یا گام‌هایی که برمی‌دارید، برای تناسب اندام لازم است اما کافی نیست و پزشکان از بیماران می‌خواهند فشار خون خود را نیز در منزل اندازه‌گیری کنند

اپل دستگاه سنجش فشار خون طراحی کرد
به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل ازفرارو، شرکت اپل، ابزار جدیدی برای سنجش فشار خون طراحی کرده است که نسبت به محصولات موجود، از دقت بیشتری برخوردار است. به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌اکسپلور، محاسبه میزان کالری یا گام‌هایی که برمی‌دارید، برای تناسب اندام لازم است اما کافی نیست و پزشکان از بیماران می‌خواهند فشار خون خود را نیز در منزل اندازه‌گیری کنند.

اپل دستگاه سنجش فشار خون طراحی کرد

به این منظور، شرکت اپل در نظر دارد فناوری جدیدی در این زمینه ارائه دهد. دو سال پیش شرکت اپل، در پی معرفی قابلیت‌های اپل‌واچ اعلام کرد که این محصول در آینده نزدیک، قادر به ردیابی و اندازه‌گیری تمامی فاکتورهای سلامتی خواهد بود اما اکنون، اپل در نظر دارد محصول جدیدی برای سنجش سلامت، تولید کند که با نامی متفاوت از اپل‌واچ عرضه خواهد شد. سایت “فست کمپانی”(Fast Company)، گزارشی در مورد یک پتنت جدید ساخت شرکت اپل برای سنجش فشار خون منتشر کرده است.

“فشار خون بالا” (hypertension)، شرایط متداولی است که اغلب، بدون تشخیص یا درمان باقی می‌ماند. براساس گزارش “مرکز کنترل و پیشگیری بیماری”(CDC) آمریکا، از هر سه بزرگسال، یک نفر به فشار خون بالا مبتلاست و تنها نیمی از کسانی که بیماری آنها تشخیص داده می‌شود، تحت کنترل فشار خون قرار می‌گیرند. سنجش معمول فشار خون، با توجه به فعالیت اخیر شخص، حالت قرار گرفتن بدن او هنگام اندازه‌گیری، سطح الکل و کافئین و سطح استرس، متفاوت است.

به گزارش سایت “اپل‌اینسایدر”(AppleInsider)، این پتنت جدید، ابزاری برای سنجش فشار خون است که قابلیت اتصال به ابزار موجود شرکت اپل را دارد. این ابزار، شامل گجتی است که دور مچ دست کاربر بسته می‌شود و تنها برای اندازه‌گیری فشار خون او به کار می‌آید. در بخش زیرین دستگاه که با پوست دست کاربر در تماس است سلول‌های بسیار کوچکی تعبیه شده‌اند که دیواره آنها قابلیت ارتجاعی دارد و بیشتر شبیه کیسه‌های هوای بسیار کوچک هستند.

اپل دستگاه سنجش فشار خون طراحی کرد

این کیسه‌های هوا تا حدود مشخصی متورم می‌شوند تا بتوانند حرکات پوست در اثر عبور جریان خون را که با ضربان قلب همزمان است، دریافت کنند. درون هر کدام از کیسه‌های هوا، یک حسگر قرار می‌گیرد تا تغییرات فشار در درون محفظه را اندازه گیری کند. علاوه بر این، گفته می‌شود در پتنت سنجش فشار خون، یک سیلندر تنظیم‌کننده برای تعیین فشار لازم درون سلولها وجود دارد که سبب می‌شود در حین داشتن اندازه‌گیری دقیق، فشار آزار دهنده‌ای به مچ کاربر وارد نشود.
منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا