سبک زندگی

برای لاغری این سبزی ها را بخورید

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از میزان، هر روز انواع مختلف سبزی بخورید.خوردن سبزی ها عغلاوه بر سالم نگه داشتن تمامی دستگاههای بدن،باعث می شود تا فرد در رژیم غذایی هم بتواند وزنش را کاهش دهد. در زیر بهترین سبزی ها را معرفی می کنیم.

مارچوبه یا اسپاراگوس

مارچوبه یک سبزی محبوب است. کربوهیدرات و کالری کم دارد و سرشار از ویتامین K است.

فلفل دلمه‌ای

فلفل در چندین رنگ شامل قرمز، زرد و سبز است. ترد هستند و طعم بسیار شیرین، و یک منبع بزرگ از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C هستند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی طعم خوبی دارد. منبع بسیار خوبی از فیبر، ویتامین K و ویتامین C است، در مقایسه با سایر سبزیجات حاوی مقدار مناسبی پروتئین است.

هویج

هویج سبزی محبوب است. بسیار خوشمزه و ترد، و سرشار از مواد مغذی مانند فیبر و ویتامین K است. هویج نیز آنتی اکسیدان و بتاکاروتن بسیار بالایی دارد، که فواید زیادی دارد. بویژه هویج پخته بتا کارتن بیشتر و قابل جذب تری دارد.

گل کلم

گل کلم سبزی بسیار مغذی است. هم سالم و هم طعم خوبی دارد، و خواص ضد سرطان سینه آن در خانم‌ها و اقایان به اثبات رسیده است.

البته افرادی که مبتلا به تیرویید کم کار هستند از مصرف خام این نوع سبزی باید پرهیز کنند، اما اگر پخته شود ماده گواتروژن آن در اثر پختن غیر فعال شده و منعی برای خوردن ندارد.

خیار

خیار یکی از سبزیجات محبوب جهان است. کالری و کربوهیدرات بسیار کم دارد و بیشتر متشکل از آب و فیبر است. ضمن اینکه دارای ویتامین K است.

سیر

سیر حاوی ماده آلیسین، یک ترکیب فعال زیستی با اثرات بیولوژیکی قدرتمند، از جمله بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن است.

کلم پیچ

کلم پیچ در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است، غنی از ویتامین K، ویتامین C، فیبر و تعدادی از دیگر مواد مغذی به مقدار زیاد است.

پیاز

پیاز دارای عطر و طعم بسیار قوی و بسیار محبوب است حاوی ترکیبات فعال زیستی است که خاصیت درمانی فوق العاده و ضد سرطان است بویژه اثر کاهش انعقاد و ضد لخته خون آن نیز به اثبات رسیده است.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی معمولا خوشمزه و سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم و ویتامین C است ضمن اینکه ضد سرطان پروستات در آقایان است.

سبزیجات سالم

این سبزیجات بسیار سالم هستند: کنگر فرنگی، کلم بروکسل، کلم، کرفس، بادمجان، تره فرنگی، کاهو، قارچ، تربچه، کدو، برگ چغندر سوئیس، شلغم، کدو سبز که سعی کنید در هفته در تمامی وعده‌های غذایی آن‌ها را داشته باشید حالا به شکل خام مثل سبزی خوردن، پخته مثل سبزیجات پخته در انواع خورشت یا در سبزی جات سالاد یا داخل ماست مصرف کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا