دانش و فناوری

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در سال ۲۰۱۸

سیستم‌عامل اندروید با فاصله‌ی زیاد پرطرفدارترین سیستم‌عامل دنیا محسوب می‌شود و در گوگل پلی بیش از ۲ میلیون اپلیکیشن وجود دارد. پرتعداد بودن اپلیکیشن های اندروید بدین معناست که بسیاری از اپلیکیشن‌های مناسب و همه‌فن‌حریف به چشم کاربران نمی‌آیند. به همین خاطر با ارائه‌ی چنین فهرست‌هایی، می‌خواهیم کار کاربران را برای دستیابی به بهترین اپلیکیشن های اندروید در حوزه‌های مختلف راحت‌تر کنیم.

در رابطه با چنین فهرست‌هایی، موضوع سلیقه‌ی شخصی نقش مهمی را ایفا می‌کند ولی روی هم رفته، اپلیکیشن‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم بسیار پرطرفدار هستند و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده‌اند. پس بدون اتلاف وقت، این فهرست را آغاز می‌کنیم.

۱. اپلیکیشن‌های ضروری

بهترین مرورگرها (جایگزین‌های کروم)

Brave / Dolphin / Firefox / Opera

اپلیکیشن های اندروید

اگرچه مرورگر کروم قابلیت‌های زیادی دارد اما اگر از استفاده از آن خسته شده‌اید، بهتر است به این موارد نگاهی بیندازید. مرورگر Brave تا حد زیادی تازه‌نفس است و از موتور کرومیوم و ویژگی‌های مفیدی بهره می‌برد. علاوه بر این، این مرورگر بسیار سبک است و از پس انجام کارهای اصلی برمی‌آید. از دیگر گزینه‌ها می‌توانیم به Dolphin، فایرفاکس و اپرا اشاره کنیم که هرکدام از آن‌ها قابلیت‌های شاخصی دارند. در زمینه‌ی قابلیت‌های اصلی مانند مدیریت تب‌ها، حالت ناشناس و حالت تاریک، تمام این موارد حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و از افزونه‌های مفیدی هم پشتیبانی می‌کنند.

بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی

The Weather Channel / AccuWeather / Weather Underground

اپلیکیشن های اندروید

بله، با وجود اینکه در بین اپلیکیشن های اندروید هزاران اپلیکیشن هواشناسی وجود دارد، اما هیچ‌کدام از آن‌ها بی‌نقص نیستند. در حقیقت، هرکدام از این اپلیکیشن‌ها از لحاظ گرافیکی یا دقت اطلاعات از نقاط مثبتی بهره می‌برند. از بین این موارد، اپلیکیشن The Weather Channel از لحاظ پیش‌بینی باران بهترین عملکرد را دارد. AccuWeather هم از نظر پیش‌بینی دما عملکرد خوبی دارد اما از لحاظ پیش‌بینی باران از دقت کمتری نسبت به The Weather Channel بهره می‌برد. اگر هم در مناطق ساحلی و پربارش زندگی می‌کنید، بهتر است نگاهی به اپلیکیشن DarkSky بیندازید.

Yahoo Weather / DarkSky

اپلیکیشن های اندروید

گزینه بعدی یعنی Weather Underground در بین اپلیکیشن های اندروید از لحاظ پیش‌بینی دما عملکرد قابل توجهی دارد و پیش‌بینی میزان بارش آن هم بالاتر از حد متوسط است. در نهایت، اپلیکیشن Yahoo Weather از بین موارد مذکور از رابط کاربری بسیار ساده و جذابی بهره می‌برد و پیش‌بینی‌های آن هم معمولاً دقت زیادی دارد.

اپلیکیشن‌های ایمیل

Microsoft Outlook / Blue Mail / Email by EasilyDo / Nine

اپلیکیشن های اندروید

برای بسیاری از کاربران اندروید، اپلیکیشن جیمیل در این زمینه حرف اول را می‌زند اما اگر به هر دلیلی از آن رضایت ندارید، گزینه‌های جایگزین بسیار خوبی وجود دارد. بهترین رقیب جیمیل، اپلیکیشن Outlook است که هم از قابلیت‌های جذاب و هم از رابط کاربری خیلی خوبی بهره می‌برد. Blue Mail دست کاربر را برای سوئیچ سریع بین انواع ایمیل‌ها و اکانت‌های مختلف باز می‌گذارد. اگر هم به دنبال رابط کاربری بسیار ساده هستید، اپلیکیشن Email را می‌توانیم توصیه کنیم. در نهایت، برای افرادی که بسیار پرمشغله هستند، می‌توانیم اپلیکیشن ۱۰ دلاری Nine را توصیه کنیم که از قابلیت‌های پیشرفته زیادی بهره می‌برد.

اپلیکیشن‌های تقویم

Google Calendar / DigiCal

اپلیکیشن های اندروید

بیشتر کاربران اندروید از سرویس فوق‌العاده Google Calendar استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن از ویژگی‌های جذاب زیادی بهره می‌برد و پاسخگوی بیشتر نیازهای کاربران است. از این مهم‌تر، این سرویس کاملاً رایگان است و از پلتفرم‌های مختلف می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. اگرچه DigiCal مانند Google Calendar از ویژگی‌های متعددی بهره نمی‌برد ولی در عوض قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی دارد. البته برای نسخه‌ی حرفه‌ای آن باید ۵ دلار بپردازید.

اپلیکیشن‌های زنگ هشدار (آلارم)

Timely / AlarmMon

اپلیکیشن های اندروید

مشخصه‌ای مانند زنگ هشدار در نگاه اول آن‌قدر ساده است که به نظر نمی‌رسد بتوان آن را بهبود بخشید. اما در بین اپلیکیشن های اندروید ، اپلیکیشن Timely موفق به انجام این کار شده است. این اپلیکیشن ابتدا زنگ هشدار را به آرامی پخش می‌کند و سپس به تدریج صدای آن را افزایش می‌دهد. در ضمن می‌توانید آلارم‌های تعیین شده را در گجت‌های مختلف با یکدیگر سینک کنید. اپلیکیشن AlarmMon رویکرد متفاوتی را اتخاذ کرده است. بعد از به صدا درآمدن زنگ هشدار این اپلیکیشن، زمانی می‌توانید از دست آن خلاص شوید که بازی کوتاهی را به سرانجام برسانید. و بله، چنین قابلیت تعدادی از کاربران را عصبانی می‌کند ولی تعداد زیادی هم به طرفدار پروپاقرص آن بدل شده‌اند.

اپلیکیشن‌های کیبورد

Gboard / SwiftKey

اپلیکیشن های اندروید

تمام کاربران اندروید با اپلیکیشن Gboard آشنایی دارند و گزینه‌ی اول بسیاری از این کاربران محسوب می‌شود. در بین اپلیکیشن های اندروید که به‌عنوان کیبورد انجام وظیفه می‌کنند، اپلیکیشن سوایپ‌محور SwiftKey هم طرفداران زیادی دارد. این اپلیکیشن از قابلیت‌های شخصی‌سازی و تم‌های زیادی پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه برای بسیاری از زبان‌ها ارائه شده است.

بهترین اپلیکیشن یادداشت‌برداری

Google Keep

اپلیکیشن های اندروید

اپلیکیشن یادداشت‌برداری Google Keep بسیار ساده، سریع و واجد ویژگی‌های جذابی است. برای بسیاری از کاربران، این اپلیکیشن گزینه‌ی بهتری نسبت به اپلیکیشن سنگین و شلوغ Evernote محسوب می‌شود. به همین خاطر برای این موضوع در بین اپلیکیشن های اندروید به راحتی می‌توان Google Keep را توصیه کرد. برای دسترسی راحت‌تر به یادداشت‌های مختلف، با بهره‌گیری از رنگ‌ها می‌توانید آن‌ها را کدگذاری کنید و حتی از تگ‌های مختلف هم می‌توانید بهره ببرید.

بهترین اپلیکیشن نقشه

Google Maps

اپلیکیشن های اندروید

گوگل مپس بدون هیچ شک و شبهه‌ای بهترین اپلیکیشن موجود برای نقشه محسوب می‌شود. علاوه بر دقت زیاد نقشه‌های این سرویس که در سرتاسر دنیا می‌توان از آن استفاده کرد، برای انواع و اقسام مسیریابی‌ها هم می‌توان روی توانایی‌های آن حساب کرد.

اپلیکیشن‌های فیلتر نور آبی

Twilight / Blue Light Filter

اپلیکیشن های اندروید

اپلیکیشن Twilight دمای رنگ نمایشگر را تغییر می‌دهد و روشنایی آن را پایین می‌آورد. چنین کاری در هنگام تماشای فیلم یا تصاویر اصلاً خوب نیست ولی برای مطالعات شبانه بسیار مثمر ثمر واقع می‌شود. دلیل آن هم بسیار ساده است، نور آبی نمایشگر بر مغز تأثیر می‌گذارد و منجر به بی‌خوابی می‌شود. در بین اپلیکیشن های اندروید که چنین کاری را انجام می‌دهند می‌توانیم به Blue Light Filter هم اشاره کنیم که از رابط کاربری جذابی بهره می‌برد و قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی دارد.

۲. اپلیکیشن‌های شخصی‌سازی

بهترین لانچر اندروید

Nova Launcher

اپلیکیشن های اندروید

تعداد زیادی لانچر برای سیستم‌عامل اندروید وجود دارد اما طی سال‌های گذشته در بسیاری از فهرست‌ها، Nova Launcher به‌عنوان بهترین گزینه موجود در نظر گرفته شده است. این لانچر در انواع گوشی‌ها (به‌خصوص آن‌هایی که توان زیادی ندارند) به‌خوبی و روانی اجرا می‌شود. نسخه‌ی رایگان آن قابلیت‌های زیادی دارد ولی توصیه می‌کنیم از نسخه پولی آن استفاده کنید که قابلیت‌های جذاب زیادی را به ارمغان می‌آورد.

گزینه‌های جایگزین

Microsoft Launcher | Google Now | Apex Launcher

اپلیکیشن های اندروید

در بین اپلیکیشن های اندروید که به‌عنوان لانچر انجام وظیفه می‌کنند، سه گزینه جایگزین برای Nova Launcher انتخاب کرده‌ایم. یکی از آن‌ها مایکروسافت لانچر است که رابط کاربری ساده‌ای دارد و با ضربه بر یک دکمه، می‌توانید پس‌زمینه گجت که از بین تصاویر برگزیده سایت Bing انتخاب می‌شود، تغییر دهید. در بخشی از آن می‌توانید انواع و اقسام ویجت‌ها را تعبیه کنید و به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید. همچنین با سوایپ به بالا، می‌توانید منویی مشابه کنترل سنتر آیفون را اجرا کنید.

اگر می‌خواهید ظاهر مشابه اندروید خالص را داشته باشید بهتر است از لانچر Google Now استفاده کنید. در جدیدترین نسخه آن، می‌توانید اندازه آیکون‌ها را عادی‌سازی کنید تا از این لحاظ با یکدیگر تفاوت محسوسی نداشته باشند. همچنین با بهره‌گیری از این لانچر می‌توانید از گوشی خود در حالت افقی استفاده کنید. در نهایت باید به Apex اشاره کنیم که مدت‌هاست به‌عنوان گزینه‌ی جایگزین Nova مطرح می‌شود و مانند آن از امکانات شخصی‌سازی زیادی بهره می‌برد.

اپلیکیشن‌های آیکون پک

Pixel Icon Pack / Belle UI / Delta / Polycon
Immaterialis / Simpax

اپلیکیشن های اندروید

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این سیستم‌عامل این است که با بهره‌گیری از اپلیکیشن های اندروید می‌توان شکل و شمایل آیکون‌ها را تغییر داد. اگر از کاستوم لانچرها استفاده می‌کنید، می‌توانید برای تغییر آیکون‌ها از طریق پلی استور آیکون‌پک‌های موردنظر خود را دانلود کنید که معمولاً بسیاری از آن‌ها رایگان هستند. در این بین به‌عنوان مثال آیکون پک Pixel آیکون‌های اندروید نوقا را ارائه می‌دهد و به غیر از آن سه گزینه‌ی دیگر هم مطرح کرده‌ایم. البته همانطور که گفتیم در این زمینه تنوع بسیار زیادی وجود دارد و بهتر است خودتان در پلی استور آن‌ها را بررسی کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های تغییر پس‌زمینه

Wallpapers by Google / Muzei / Wallp

اپلیکیشن های اندروید

متأسفانه گوشی‌های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض در زمینه‌ی تصاویر پس‌زمینه حق انتخاب زیادی را به کاربر ارائه نمی‌دهند. خوشبختانه در بین اپلیکیشن های اندروید اپلیکیشن‌های خوبی در این زمینه وجود دارد. یکی از آن‌ها اپلیکیشن Wallpapers از شرکت گوگل است که تصاویر جذابی را به‌صورت خودکار به‌عنوان پس‌زمینه انتخاب می‌کند و آن‌ها را تغییر می‌دهد. اپلیکیشن بعدی Muzei نام دارد که توسط یکی از مهندسان گوگل توسعه یافته است. یکی از قابلیت‌های آن، مات کردن تصویر پس‌زمینه است که برای مشاهده‌ی آیکون اپلیکیشن‌ها با مشکل مواجه نشوید. در نهایت باید به Wallp اشاره کنیم که تصاویر پس‌زمینه پیش‌فرض انواع و اقسام گوشی‌ها را در یک جا جمع کرده است.

۳. عکس و ویدیو

گالری عکس

Google Photos / QuickPic

ویرایش عکس

Snapseed / VSCO / Prisma / Facetune / Hypocam

اسکن

PhotoScan / CamScanner

اپلیکیشن های اندروید

گوگل فوتوز انقلاب کوچکی در زمینه‌ی ذخیره‌سازی و اشتراک تصاویر به ارمغان آورد؛ در این سرویس ظرفیت نامحدودی برای عکس‌هایی که از حداکثر رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برند، ارائه می‌شود و می‌توان کیفیت عکس‌های باکیفیت‌تر را هم کاهش داد. همچنین با توجه به اینکه این سرویس در پلتفرم‌های مختلفی ارائه می‌شود، کار کاربران برای اشتراک‌گذاری تصاویر موردنظرشان بسیار ساده‌تر شده است. همچنین در این سرویس عکس‌های مختلف با توجه به شاخص‌های متنوع، به‌خوبی دسته‌بندی می‌شوند. در زمینه‌ی ساده‌سازی سازماندهی عکس‌ها، می‌توانیم اپلیکیشن QuickPic را توصیه کنیم. این اپلیکیشن سبک از رابط کاربری ساده‌ای بهره می‌برد و با استفاده از آن به‌سادگی می‌توانید عکس‌های خود را مرتب کنید.

اپلیکیشن Snapseed که چند سال قبل توسط گوگل خریداری شد، از بین اپلیکیشن های اندروید در زمینه‌ی ویرایش عکس از امکانات قابل توجهی بهره می‌برد. اول از هر چیزی باید به رابط کاربری ساده و جذاب آن اشاره کنیم و در ضمن نباید انواع و اقسام ابزارهای هیجان‌انگیز موجود در آن را از قلم بیندازیم. این اپلیکیشن کاملاً رایگان است، هیچ تبلیغی در آن وجود ندارد و همواره در بین بهترین اپلیکیشن های اندروید در زمینه‌ی ویرایش عکس، نام آن دیده می‌شود. اپلیکیشن VSCO Cam به داشتن فیلترهای جذاب شهرت دارد. اگرچه این اپلیکیشن هم از ابزارهای خوبی برای ویرایش عکس بهره می‌برد، ولی بسیاری از کاربران برای کلکسیون فیلترهای جذاب که بسیاری از آن‌ها پولی هستند، از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید برای اسکن مدارک، اپلیکیشن CamScanner است که به خوبی و سادگی چنین کاری را انجام می‌دهد. با استفاده از این اپلیکیشن، به‌راحتی می‌توانید اسکن مدارک موردنظر خود را به PDF تبدیل کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیو

Quik / Magisto

اپلیکیشن های اندروید

شرکت GoPro با ارائه اپلیکیشن Quick وارد عرصه‌ی نرم‌افزار شد و در این زمینه توانست توجهات زیادی را جلب کند. این اپلیکیشن با بهره‌گیری از تصاویر و ویدیوهای موردنظر کاربر، به‌سادگی و به زیبایی می‌تواند ویدیوهای کوتاه و بلندی را خلق کند. در همین زمینه می‌توانیم به اپلیکیشن Magisto هم اشاره کنیم که از لحاظ کنترل موسیقی و افکت‌های متنوع حرف زیادی برای گفتن دارد.

بهترین ویدیو پلیر

VLC / MX Player

اپلیکیشن های اندروید

در بین کامپیوترهای دسکتاپ، نرم‌افزار VLC به پخش انواع و اقسام فرمت‌ها شهرت دارد و در گجت‌ها هم این اپلیکیشن بسیار پرطرفدار است. بعد از سال‌ها قرار داشتن در حالت بتا، حالا این اپلیکیشن دیگر از حالت آزمایشی بیرون آمده است. اپلیکیشن MX Player هم در بین اپلیکیشن های اندروید جایگاه مهمی دارد. رابط کاربری آن سوایپ‌محور است و به همین خاطر با گجت‌های لمسی به‌راحتی و سادگی می‌توان از آن و قابلیت‌های متنوعی که ارائه می‌دهد، استفاده کرد.

۴. موسیقی

استریم موسیقی

Spotify

اپلیکیشن های اندروید

اسپاتیفای نیازی به معرفی ندارد. با پرداخت اشتراک ماهانه، کاربران می‌توانند به بیش از ۲۰ میلیون آهنگ از سرتاسر جهان دسترسی داشته باشند. در ضمن می‌توان از نسخه‌ی رایگان آن هم استفاده کرد که البته به غیر از تبلیغات، محدودیت‌هایی هم دارد.

اپلیکیشن برش آهنگ

Lexis Audio Editor

اپلیکیشن های اندروید

گاهی اوقات به دلایل مختلف، می‌خواهیم فقط بخشی از آهنگ موردنظر خود را انتخاب کنیم. در بین اپلیکیشن های اندروید فعال در این زمینه، اپلیکیشن Lexis Audio Editor رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانید تکه‌ای از آهنگ موردنظر خود را انتخاب و آن را ذخیره کنید.

اپلیکیشن برای دی‌جی‌ها

djay2

لوپ کردن

Nanoloop

اپلیکیشن‌های بسیار حرفه‌ای موسیقی

Caustic 3 / FL Studio Mobile

اپلیکیشن های اندروید

اگر دی‌جی هستید، به احتمال زیاد از دستگاه‌های حرفه‌ای بهره می‌برید ولی اگر به هر دلیلی ناچار به استفاده از گوشی اندرویدی خود شده‌اید، تا حدی می‌توانید روی اپلیکیشن Djay2 حساب کنید. این اپلیکیشن بر روی گوشی‌های جدید به‌خوبی جواب می‌دهد و از قابلیت‌های متنوعی هم بهره می‌برد. اگر هم علاقه‌ی زیادی به ساخت بیت دارید، Nanoloop در این زمینه یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید است. غیر از ابزارهای مختلف، این اپلیکیشن از سمپل‌های خوبی هم بهره می‌برد و استفاده از آن بسیار آسان است.

در نهایت اگر از حرفه‌ای‌های موسیقی هستید، بهتر است نگاهی به اپلیکیشن‌های Caustic و FL Studio Mobile بیندازید. این اپلیکیشن‌های قدرتمند از ابزارهای حرفه‌ای زیادی بهره می‌برند و برای بهره‌گیری از آن‌ها بهتر است از یک تبلت قدرتمند استفاده کنید.

۵. ابزارهای امنیتی و بهره‌وری

مدیریت باتری

AccuBattery / Greenify

اپلیکیشن های اندروید

اپلیکیشن AccuBattery میزان مصرف انرژی اپلیکیشن های اندروید را با دقت زیادی نشان می‌دهد. این اپلیکیشن رابط کاربری ساده‌ای دارد و نسخه رایگان و پولی آن وجود دارد. یک اپلیکیشن دیگر در زمینه‌ی مدیریت باتری Greenify نام دارد که جلوی مصرف بی‌رویه انرژی دیگر اپلیکیشن‌ها را می‌گیرد.

بهترین اپلیکیشن‌های آنتی‌ویروس

BitDefender / Norton / Avast

اپلیکیشن های اندروید

همین ابتدای امر باید بگوییم که اگر اهل استفاده از اپلیکیشن‌ها و فایل‌های مشکوک نیستید، هیچ نیازی به بهره‌گیری از آنتی‌ویروس اندروید ندارید. با این حال، اگر در این زمینه تا حد زیادی نگران هستید، می‌توانید به این گزینه‌ها نگاهی بیندازید. بیشتر خدمات Bitdefender رایگان نیست ولی از قابلیت‌های زیادی بهره می‌برد. Norton هم یک اپلیکیشن رایگان است که برای خدمات پیشرفته آن باید مبلغی را بپردازید و در نهایت Avast هم در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سرویس ذخیره‌سازی ابری

Google Drive / Dropbox

اپلیکیشن های اندروید

سرویس گوگل درایو تا حد زیادی با پلتفرم اندروید یکپارچه شده و به همین خاطر گزینه‌ی ایدئالی محسوب می‌شود. نسخه‌ی رایگان این سرویس، ۱۵ گیگابایت فضا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با پرداخت ماهانه ۲ دلار می‌توانید از ۱۰۰ گیگابایت و با پرداخت ماهانه ۱۰ دلار هم می‌توانید از ۱ ترابایت فضای ابری بهره ببرید. یک گزینه‌ی دیگر هم دراپ‌باکس است که برای فضای ۱ ترابایتی آن باید سالانه ۱۰۰ دلار بپردازید.

اپلیکیشن‌های مدیریت فایل

Files Go
Asus File Manager / File Explorer / Astro File Manager

اپلیکیشن های اندروید

اپلیکیشن Files Go گوگل در زمینه‌ی مدیریت فایل‌ها از عملکرد قابل توجهی بهره می‌برد. رابط کاربری آن بسیار ساده است و با استفاده از آن به‌راحتی می‌توان فایل‌های سنگین را بین دو گجت جابجا کرد. در ضمن برای سبک کردن حافظه داخلی هم امکانات خوبی را ارائه می‌دهد.

از دیگر اپلیکیشن‌های اندروید می‌توانیم به Asus File Manager اشاره کنیم که رایگان است و از قابلیت‌های متنوعی بهره می‌برد. دیگر گزینه‌ها هم File Explorer و Astro است که با وجود تفاوت‌های اندک، در این زمینه عملکرد خیلی خوبی دارند.

انتقال بی‌سیم فایل از گوشی به کامپیوتر دسکتاپ

AirMore / AirDroid

اپلیکیشن های اندروید

تا مدتی قبل، برای چنین موضوعی بیشتر کارشناسان اپلیکیشن AirDroid را پیشنهاد می‌دادند اما اخیراً معلوم شده که امنیت آن پایین‌تر از حد انتظار بوده است. اگرچه به‌روزرسانی‌هایی برای اصلاح این ضعف ارائه شده، ولی باید بگوییم که حالا انتخاب اول ما AirMore است که در این زمینه عملکرد قابل توجهی دارد و استفاده از آن بسیار ساده است.

مدیریت رمز عبور

Last Pass / ۱Password

اپلیکیشن های اندروید

اپلیکیشن LastPass رمز عبور و اطلاعات شخصی شما را در جایی ایمن نگاه می‌دارد. از جمله قابلیت‌های آن، می‌توانیم به امکان پر کردن خودکار رمز عبور اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها و ایجاد رمز عبورهای بسیار ایمن اشاره کنیم. برای دسترسی به این رمز عبورها، تنها کافی است رمز عبور اصلی مربوط به این اپلیکیشن را به خاطر بسپارید. یک گزینه‌ی دیگر هم ۱Password است که تا حد زیادی همانند LastPass عمل می‌کند. با بهره‌گیری از این اپلیکیشن های اندروید می‌توانید از رمز عبورهای بسیار پیچیده که به این راحتی‌ها قابل حدس زدن و شکسته شدن نیستند، استفاده کنید.

اپلیکیشن برای دانلود از تورنت

Flud

اپلیکیشن های اندروید

اگر به هر دلیلی اهل استفاده از تورنت هستید، استفاده از اپلیکیشن Flud را توصیه می‌کنیم. این اپلیکیشن ظاهر ساده و جذابی دارد و در زمینه‌ی آپلود و دانلود هم محدودیتی ندارد. در ضمن می‌توانید فایل‌های موردنظر خود که در فایل تورنت وجود دارند انتخاب کنید و حتی می‌توانید برای دانلود فایل‌ها و پوشه‌ها اولویت تعیین کنید.

۶. سلامتی و تندرستی

ورزش سبک

Runkeeper / ۷-minute Workout

اپلیکیشن های اندروید

خوشبختانه سیستم‌عامل اندروید از لحاظ اپلیکیشن‌های ورزشی هیچ کم و کسری ندارد. در این میان به دو مورد می‌پردازیم که برای ورزش‌های سبک بسیار مناسب هستند. اگر دنبال اپلیکیشن‌هایی هستید که با راهنمایی آن‌ها در عرض چند دقیقه ورزش‌های کوتاهی را انجام دهید و سرحال شوید، توصیه می‌کنیم به اپلیکیشن‌های Runkeeper و ۷-Minute Workout نگاهی بیندازید.

قدم شمار

Moves

اپلیکیشن های اندروید

در بین اپلیکیشن های اندروید تعداد زیادی اپلیکیشن قدم شمار وجود دارد. از بین آن‌ها، استفاده از Moves را توصیه می‌کنیم که رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و به‌راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. فقط یک بار آن را فعال کنید تا در پس‌زمینه قرار بگیرد و بتواند قدم‌ها، رانندگی‌ها، دوچرخه‌سواری‌ها و دویدن‌های شما را مورد بررسی قرار دهد. علاوه بر این، این اپلیکیشن می‌تواند فعالیت‌های روزانه شما را بر روی نقشه نمایش دهد.

یادآوری مصرف دارو

Medisafe Meds and Pills Reminder

اپلیکیشن های اندروید

اگر مرتباً داروهای مختلفی را مصرف می‌کنید یا موقتا به دلیل ابتلا به نوعی بیماری ناچار به انجام این کار هستید، بهتر است از این اپلیکیشن شرکت Medisafe استفاده کنید. با بهره‌گیری از این اپلیکیشن، از زمان مصرف انواع و اقسام داروها خبردار می‌شوید.

۷. یادگیری و سرگرمی

یادگیری زبان‌های جدید

Duolingo / Memrise

اپلیکیشن های اندروید

اپلیکیشن Duolingo انقلابی را در اپلیکیشن‌های یادگیری زبان جدید به وجود آورده است. رویکرد آن که شامل انواع و اقسام تکرارهای مختلف است باعث شده که کاربران راحت‌تر از گذشته بتوانند صرفاً با استفاده از گوشی خود مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن در یک زبان جدید را یاد بگیرند. اپلیکیشن Memrise هم رقیب سرسخت Duolingo محسوب می‌شود.

اطلاعات فیلم‌های سینمایی

iMDB

اپلیکیشن های اندروید

سایت iMDB مهم‌ترین پایگاه داده فیلم‌های سینمایی است و در آن می‌توان انواع و اقسام اطلاعات مربوط به فیلم‌ها و صنعت سینما را پیدا کرد. اپلیکیشن آن هم ظاهر جذابی دارد و تمام این اطلاعات در رابط کاربری ساده و جذابی ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا