کسب و کار

بهترین روش خرید از فروشگاه‌های اینترنتی چین

چکیده : خرید از سایت‌ها و فروشگاه‌های چینی یکی از روش‌های بسیار رایج و پر طرفدار برای خرید محصولات با کیفیت چینی با قیمت بسیار مناسب است که امروزه با استفاده از شرکت‌های واسطه خرید مهیا شده است.

چین را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین غول‌های اقتصادی دانست که محصولات تولیدشده خود را در سراسر جهان به فروش می‌رساند. اگر در ایران زندگی می‌کنید و قصد خرید کالا از این کشور را دارید، باید با راه‌های اصلی انجام این کار آشنا باشید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود. در این مقاله قصد داریم بهترین روش خرید از فروشگاه های چینی را بررسی کنیم. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی انجام این کار علاقه‌مند هستید در ادامه با ما همراه باشید.

انواع روش‌های خرید از فروشگاه‌های چینی

برای خرید از چین، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در ادامه توضیح مختصری در مورد هرکدام داده و ویژگی‌هایشان را بررسی می‌کنیم:

خرید مستقیم از چین

برای خرید مستقیم از فروشگاه‌های چینی کافی است به سایت آن‌ها مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور خود، سفارش‌های مدنظرتان را ثبت کنید. البته برای انجام این کار، دو مشکل اساسی وجود دارد. کاربرانی که در داخل ایران هستند به دلیل تحریم نمی‌توانند حساب بانکی بین‌المللی داشته باشند و بسیاری از آنلاین شاپ‌ها اجازه ثبت‌نام با آی پی و پاسپورت ایران را نمی‌دهند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که از این روش استفاده نکنید.

خرید از طریق شرکت‌های واسطه

بهترین روش خرید از فروشگاه های چینی، ثبت درخواست در شرکت‌های واسطه است که می‌توانند به‌راحتی کالای موردنظر را برای شما تهیه‌کرده و آن را در هر نقطه از ایران به شما تحویل دهند. البته امکان دارد قیمت تمام‌شده محصول کمی بالاتر از چیزی باشد که در سایت اصلی درج‌شده که با توجه به شرایط تحریمی، اجتناب‌ناپذیر است؛ اما به شما توصیه می‌کنیم که از خدمات مجموعه‌ای مثل افلاک مارکت استفاده کنید تا با بهترین نرخ ممکن، کالای موردنظر را برای شما تهیه کنند. در ادامه، راهنمایی برای انجام این کار در اختیار شما قرار می‌دهیم:

  1. وارد صفحه ثبت سفارش در سایت شده یا با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.
  2. لینک محصول موردنظر در فروشگاه دلخواه را اراسال کنید.
  3. مشاوران مجموعه برای ثبت سفارش با شما تماس می‌گیرند.
  • در حال حاضر شما می‌توانید برای خرید از علی اکسپرس و علی بابا از روش گفته‌شده استفاده کنید.
بهترین روش خرید از فروشگاه‌های اینترنتی چین

خرید از طریق اقوام و آشنایان

خرید از طریق اقوام شاید بهترین روش خرید از فروشگاه های چینی نباشد؛ اما برخی از مواقع می‌توان از آن استفاده کرد. برای این کار باید لینک محصول موردنظرتان را در اختیار یکی از آشنایان خود در این کشور قرار دهید تا این شخص محصول را برای شما تهیه‌کرده و در هنگام سفر به ایران، آن را به شما تحویل دهد. توجه داشته باشید که استفاده از این شیوه، زمانی امکان‌پذیر است که شخص قصد سفر از مبدأ چین به ایران را داشته باشد.

معرفی فروشگاه‌های معتبر اینترنتی در کشور چین

تعداد فروشگاه‌های معتبری که می‌توان از طریقشان محصول مدنظرتان را خریداری کنید، بسیار زیاد هستند. در ادامه مقاله، تعدادی از معروف‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد هرکدام در اختیارتان قرار می‌دهیم تا بتوانید پس از مقایسه با یکدیگر، بهترین آنلاین‌شاپ را انتخاب کنید.

علی اکسپرس

پس از بررسی بهترین روش خرید از فروشگاه های چینی، حال زمان آن فرارسیده تا آنلاین شاپ‌های معتبر را به شما معرفی کنیم. سایت علی اکسپرس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان شناخته می‌شود. این پلتفرم متعلق به گروه علی‌بابا (Alibaba Group) است و به خریداران از سراسر دنیا امکان می‌دهد تا محصولات چینی را به‌صورت آنلاین خریداری کنند. در ادامه، تعدادی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و نکات در مورد خرید از علی اکسپرس ذکرشده است:

  • محصولات متنوع
  • قیمت مناسب کالا
  • تخفیفات و پیشنهادات ویژه برای کالاهای مختلف
  • پرداخت آسان (کارت‌های بین‌المللی)
  • پشتیبانی قوی که در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات مشتریان را برطرف می‌کند.

مراحل خرید از علی اکسپرس

ازآنجایی‌که کاربران ایرانی امکان انجام این کار را به‌صورت مستقیم ندارند، تمام مراحل زیر توسط شرکت‌ها یا اشخاص واسط انجام می‌شود:

  1. ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری
  2. جستجو و انتخاب محصول
  3. اضافه کردن به سبد
  4. انتخاب روش ارسال
  5. پرداخت هزینه
  6. تأیید سفارش
  7. پیگیری وضعیت سفارش
  8. دریافت محصول

علی بابا

تهیه کالا از علی بابا به‌عنوان بزرگ‌ترین آنلاین شاپ، می‌تواند یکی از بهترین روش خرید از فروشگاه های چینی باشد. Alibaba یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان به‌حساب می‌آید و مرکز آن در چین قرار دارد. این فروشگاه در سال ۱۹۹۹ توسط جک ما (Jack Ma) تأسیس‌شده است. البته علی‌بابا در ابتدا به‌عنوان یک بازار عمده‌فروشی آنلاین شروع به فعالیت کرد و مختص تاجران بود؛ اما پس از مدتی، سرویسی به نام “علی‌اکسپرس” (AliExpress) را برای خرید افراد عادی در سراسر جهان ایجاد کرد. برای خرید از علی بابا چین و تهیه محصولات موردنظرتان از این فروشگاه، می‌توانید به افلاک مارکت مراجعه کرده و طبق مراحلی که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، سفارش خود را ثبت کنید.

بهترین روش خرید از فروشگاه های چینی

پاسخ به این پرسش تا حدود زیادی به محلی که در آن زندگی می‌کنید، بستگی دارد. اگر در ایران سکونت داشته باشید، تنها می‌توانید از طریق شرکت‌های واسط یا اقوام و آشنایانی که به کشور چین سفر می‌کنند، خرید خود را انجام دهید. توصیه ما به شما بهره بردن از خدمات مجموعه‌های معتبری مثل افلاک مارکت است که می‌توانند محصول را با بهترین کیفیت در هر نقطه از ایران به شما تحویل دهند. اگر در سایر نقاط جهان ساکن هستید و مشکلات تحریمی مانع از ارائه خدمات به شما نیست، بهترین روش، خرید مستقیم از خود فروشگاه است که کالا را در محل موردنظر به شما تحویل می‌دهد.

خرید از علی اکسپرس

جمع بندی

خرید از سایت‌های چینی به دلیل تنوع محصول و قیمت مناسب یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران ایرانی است؛ اما به دلیل وجود تحریم، امکان انجام این کار به شکل مستقیم وجود ندارد. در این مقاله بهترین روش خرید از فروشگاه های چینی را به شما آموزش دادیم تا بتوانید بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای کالای مدنظرتان را تهیه‌کرده و آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا