دانش و فناوری

تاثیر رژیم غذایی بر سلامت جنسی مردان

پژوهشگران واحد ایروین دانشگاه کالیفرنیا در مقاله ای که به تازگی منتشر شده است به بررسی تاثیرات سبک های مختلف تغذیه ای در سلامت جنسی و اختلالات جنسی مردان پرداخته اند.
به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب در این بررسی، پژوهش های استاندارد از سال ۱۹۷۷ تا ۲۰۱۷ میلادی مورد تحلیل قرار گرفتند و ارتباط رژیم غذایی با شاخص های مایع منی، سطح تستوسترون، توانمندی های نعوذی و اختلالات جنسی تحلیل شد.

اختلالات نعوذی شیوعی بین ۳۰ تا ۵۲ درصد در مردان ۴۰ سال به بالا دارند. کمی تستوسترون نیز در مردان بالای ۶۰ سال رایج است که به میزان زیادی با ضعف بدنی، چاقی، مشکلات متابولیک، دیابت نوع ۲، کاهش چگالی استخوانی و بی تحرکی در ارتباط است.

🔎نتایج پژوهش نشان دادند:
۱️⃣رژیم غذایی مدیترانه ای منجر به کاهش مشکلات نعوذی در مردان می شود.
۲️⃣چاقی و اضافه وزن منجر به کاهش میل جنسی و نیز توان جنسی در مردان می شود.
۳️⃣مردان فربه و دارای اضافه وزنی که وزن خود را با رژیم های کم چربی و کم کالری کم کردند، نعوذ بهتر و سطح تستوسترون بالاتری دارند.
۴️⃣رژیم های غذایی با پروتئین های حیوانی، چربی، و کالری بالا در مردان منجر به کاهش میل، توانمندی، و عملکرد جنسی می شود.
۵️⃣رژیم غذایی مملو از پروتئین حیوانی (بویژه گوشت قرمز، و گوشت انواع پرندگان) منجر به کاهش معنادار کیفیت مایع منی می شود.
۶️⃣فعالیت های #ورزشی و تمرینات منظم روزانه در کنار رژیم غذایی مناسب و کاهش مصرف الکل و دخانیات منجر به بهبود عملکرد جنسی مردان می شود.

لینک منبع 👇🏻(further reading)👇🏻
https://doi.org/10.1016/j.sxmr.2017.07.004

مترجم دکتر امیر محمد شهسوارانی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا