اقتصادی

تدوین سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها در آینده‌ای نزدیک تدوین می شود.

به گزارش روند بازار به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی گفت: ایجاد یکصد هزار شغل جدید و ایجاد باشگاه برای تعامل بیشتر با دست اندرکاران و فعالان و متخصصان این حوزه در این سند پیش بینی شده است.

وی با استقبال از پیشنهادات ارایه شده از سوی تشکل‌ها و دست اندرکاران بخش خصوصی افزود: تشکیل باشگاهی جامع برای ارایه دیدگاه‌های تخصصی در این حوزه پیشنهاد خوبی است و از این پیشنهاد حمایت می‌کنیم و باید در آن نمایندگانی از کل زنجیره ارزش شامل طراحی مد، تامین کنندگان و تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات، بازاریابی و عرضه محصولات حضور داشته باشند.

صادقی نیارکی همچنین با استقبال از ایده ایجاد ۱۰۰ هزار شغل جدید تا ۱۴۰۴ از سوی بخش خصوصی گفت: زمینه ساز تحقق این ایده، رفع موانع و موضوعاتی است که بخش خصوصی با آن دست به گریبان است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به نقش این صنعت در رونق سایر صنایع اضافه کرد: این صنعت، می‌تواند بسیاری از صنایع مانند صنایع دستی، نقره، آیینه، شمعدان و بدلیجات نیز فعال کند.

علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این نشست با حمایت از برنامه‌های ارایه شده برای توسعه صنعت طلا و فلزات گرانبها گفت: توجه به نشان تجاری (برندسازی) باید در این حوزه جدی گرفته شود و این موضوع در سند راهبردی باید به صورت ویژه مدنظر قرار بگیرد.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی، استفاده از همه امکانات، ظرفیت‌ها و تسریع در روند امور برای نیل به اهداف، افزود: در نقشه راه باید بر ایجاد واحدهای شاخص، پیشران و مکمل زنجیره ارزش در این حوزه تاکید شود و برنامه ریزی به صورت جزیی‌تر باشد.

گفتنی است، ایران یکی از هفت کشور در دنیا است که قابلیت تولید انبوه و صادرات را در حوزه صنعت طلا و جواهرات داراست بر این اساس پیش بینی شده تا افق ۱۴۰۴، حدود ۲۰ درصد مصنوعات تولیدی در کشور، صادر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا