سیاسی

ترامپ: آمادگی دارم در هر زمان و بدون پیش شرط با روحانی مذاکره کنم

“دونالد ترامپ” در سخنانی غیر منتظره از آمادگی واشنگتن برای مذاکره با مقامات ایران بدون پیش شرط در هر زمانی که دولت ایران مایل باشد، خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از عصر ایران، ترامپ که در حاشیه دیدار نخست وزیر ایتالیا از کاخ سفید در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت در این باره گفت:” آماده دیدار با حسن روحانی بدون هیچ پیش شرطی و در هر زمانی که آنها (ایران) مایل باشند، هستم.”

او افزود:” من با همه دیدار می‌کنم. من به ملاقات رودررو اعتقاد دارم..اگر آن‌ها بخواهند با هم دیدار می‌کنیم. اما گمان نکنم آنها در حال حاضر آمده چنین کاری باشند. آنها روزهای سختی را می گذرانند. من این کار (مذاکره) را از موضع قدرت یا ضعف انجام نمی‌دهم، فکر می‌کنم ملاقات کردن کار مناسبی است.”

ترامپ درپاسخ به سوالات خبرنگاران درباره  پیش شرط‌های احتمالی آمریکا برای مذاکره با ایران گفت:” هیچ شرطی وجود ندارد. آنها اگر بخواهند ملاقات کنند، ما هم ملاقات می کنیم . این هم برای کشور خوب است، هم برای آنها، هم برای ما و هم برای جهان.”

او بار دیگر به برجام حمله کرده و این توافق را مضحک و فاقد ارزش توصیف کرد.

ترامپ در نشست خبری روز دوشنبه با نخست وزیر ایتالیا در کاخ سفید/ عکس: کارلوس باریا؛ رویترز

ترامپ: آمادگی دارم در هر زمان و بدون پیش شرط با روحانی مذاکره کنم/ مذاکره هم برای ما هم برای ایران و هم برای جهان خوب است

این اظهارات در حالی است که ترامپ دوشنبه هفته گذشته در صفحه توییتر خود خطاب به حسن روحانی با لحنی توهین و تهدید آمیز سخن گفته و از پیامدهای شدید اظهارات تهدید آمیز مقامات ایران علیه آمریکا، سخن گفته بود.

همچنین “مایک پمپئو” وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی که ماه گذشته درباره ایران داشت، ۱۲ شراط ایالات متحده را برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران برشمرده بود که از نظر بسیاری از ناظران نشانه‌ای جز بستن باب مذاکره بین دو کشور در بر نداشت.

میانجیگری دوباره عمان بین ایران و آمریکا؟

در تحولی دیگر “یوسف بن علوی” وزیر امور خارجه عمان قرار است جمعه هفته جاری به تهران بیاید.

سفر بن علوی پس از سفر هفته گذشته او به آمریکا و دیدار با “جیمز ماتیس” وزیر دفاع آمریکا انجام می‌شود.

به گمان برخی ناظران این سفرها نشانه این است که عمان بار دیگر کانال میانجیگری خود بین تهران و واشنگتن را فعال کرده و می‌کوشد اختلافات بین تهران و واشنگتن را حل کند.

سلطان نشین عمان در جریان مذاکرات پیش از برجام نیز کانال میانجیگری بین تهران و واشنگتن بوده است و برخی رسانه‌های آمریکا از مذاکرات محرمانه بین ایران و آمریکا در زمستان سال ۱۳۹۱ در عمان خبر داده‌اند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا