دانش و فناوری

ترسیم همکاری های علمی و فناوری بین ایران و اتحادیه اروپا

مسئولان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا برای ترسیم نقشه راه همکاری های علمی و فناوری گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از  خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، حسین سالار آملی، در امور بین الملل با هیات بلند پایه اتحادیه اروپایی در وزارت علوم تحقیقات و فناوری دیدار و در خصوص نحوه ایجاد دفتر همکاری های علمی – فناوری ایران در اتحادیه اروپا گفتگو کردند.

در این ملاقات، ضمن استقبال از گسترش همکاری های علمی فناوری و آموزشی میان ایران و اتحادیه اروپا تاکید کرد که روند همکاری های دو طرف در این زمینه در مقایسه با سال های قبل پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

هیات بلند پایه اروپایی نیز که برای شرکت در دومین کارگروه همکاری های علمی فناوری و آموزشی عالی ایران و اتحادیه اروپا به تهران سفر کرده از گسترش همکاری ها با ایران استقبال کرد.

در این ملاقات که پیش از برگزاری دومین کارگروه مشترک برگزار شد، دو طرف مسیرهای قانونی برای گشایش دفتر همکاری های علمی و فناوری ایران واتحادیه اروپا را در بروکسل بررسی کردند و پیتر دروئل قائم مقام اداره کل تحقیقات و نوآوری کمیسون اروپا خواستار تقویت مشارکت ایران در برنامه چشم انداز ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا شد.

وی همچنین از شروع روند برنامه ریزی برای برنامه جدید اتحادیه اروپا بعد از چشم انداز ۲۰۲۰ خبر داد.

این مقام کمیسیون آموزش اتحادیه اروپایی همچنین از ایده ایجاد نقشه راه همکاری های ایران و اتحادیه اروپا در زمینه علوم فناوری و آموزش عالی استقبال کرد. بعد از این ملاقات، دومین کمیسیون همکاری های علمی ایران و اتحادیه اروپا در حوزه علوم فناوری و آموزش عالی شروع به کار کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا