دانش و فناوری

توسعه کسب و کار با سایت ایکسب

حذف واسطه ها همیشه موجب کاهش هزینه تمام شده محصولات و خدمات برای مصرف کنندگان می گردد. ارتباط بین فروشنده و خریدار موجب کاهش هزینه و انتخاب بهترین محصول برای مصرف کننده است.

عمده‌فروشی، فروش کالا یا اجناس به خرده‌فروشان، کاربران صنعتی، بازرگانی، نهادی، یا دیگر کاسبان حرفه‌ای، یا به دیگر عمده‌فروشان و خدمات مرتبط است. بطور کلی، عمده‌فروشی، فروش کالا به هر کس و به هر مقدار  می‌باشد. عمده‌فروشی دارای اهداف تجاری است و عموماً با مقادیر بزرگ معاملات سروکار دارد. علاوه بر این عمده‌فروشان وظیفه ارتباط تولیدکننده و تامین‌کننده را بر عهده دارند. درگذشته، تولیدکنندگان در مقایسه با  عمده فروش‌ها، سود اندکی به‌دست می‌آوردند. زیرا فروش مستقیم تنها گزینه‌ی آنها بود، تولیدکنندگان قدرت چندانی در مقابل  این سیستم نداشتند. اما با توانایی اینترنت در برقراری ارتباط مستقیم آنها با مردمی که به محصولات‌شان نیاز دارند، امروزه تولیدکنندگان می‌توانند سود عمده فروش‌ها را هم برای خودشان حفظ نمایند.

سایت اینترنتی ایکسب(ecasb.com) اولین وبسایت B2B (عمده فروشی) ایران است که تولید کنندگان، صادر کنندگان، واردکنندگان و بنکداران در آن کالاهای خود را به صورت عمده معامله می کنند.هدف ایکسب ایجاد بستری برای خرید و فروش آنلاین به صورت عمده فروشی است و تجار و شرکت های تولیدی می توانند ،کالا و خدمات خود را در این بستر ارائه کنند، برای آنها مشتری بیابند و نیازهای خود را از طریق سایرعرضه کنندگان کالا و خدمات تامین کنند.تمامی خدمات ایکسب به دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس کاربران است.

سایت ecasb از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را شروع کرد و در سال ۱۳۸۷ با ارتقاء و بهینه سازی وبسایت، فعالیتش را در بخش B2B گسترش داد. در این دوره تمرکز ایکسب بر بخش انرژی (نفت، گاز، پتروشیمی، برق و …) و تامین اقلام مورد نیاز این بخش بود. هدف این بود که ارتباط دوسویه بین تولیدکنندگان اقلام و تجهیزات، ارائه دهندگان خدمات فنی، مهندسی مالی، بیمه و…. و مجریان و پیمانکاران پروژه های نفت و نیرو فراهم شود.با گسترش و توسعه زیرساختها و افزایش دسترسی به اینترنت از سال ۱۳۹۱ خدمات ایکسب گسترش یافت و تمامی بخش های اقتصادی تحت پوشش فعال ایکسب قرار گرفت.

اطلاعات بیشتر در مورد سایت ایکسب کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا