دانش و فناوری

تولید انرژی از عرق کاربر !

محققان آمریکایی وسیله ای ساخته اند که به طور مستقیم به پوست کاربر می چسبد و با عرق او می تواند انرژی تولید کند. آنها امیدوارند روزی از این فناوری برای شارژ موبایل استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از نیوساینتیست، محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیه گو نوعی وصله ساخته اند که به طور مستقیم به پوست بدن می چسبد و با سوخت زیستی فعال می شود. این وسیله می تواند به وسیله عرق کاربر ۲ روز انرژی مورد نیاز یک رادیو را تامین کند!

این وسیله که از مواد طبیعی ساخته شده از عرق انسان به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. به عبارت دیگر می توان از این وصله برای شارژ دستگاه هایی مانند تلفن همراه در آینده نزدیک استفاده کرد.

جوزف وانگ و گروهش در دانشگاه کالیفرنیا این پچ را ساخته اند. پچ مذکور بسیار کوچک است و به طور مستقیم به پوست می چسبد.

شیوه کارکرد پچ توسط آنزیمی  انجام می شود که مانند فلزات داخل باتری های معمولی کار می کند. سپس با ارسال اسید لاکتیک موجود در عرق پچ فعال می شود.

به گفته محققان دریافت میزان انرژی مافی از این پچ کمی مشکل است. به هرحال این فناوری  را می توان برای کنترل عملکرد ورزشکار را کنترل کند اما هدف اصلی اختراع آن ردیابی سلامت فرد است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا