دانش و فناوری

تولید داروی مقابله با چاقی از سلول های مغز

بررسی های محققان دانشگاه راکفلر نشان می دهد می توان با الهام گرفتن از سلول هایی که در مغز وظیفه کنترل گرسنگی را بر عهده دارند، داروهای جدید ضدچاقی تولید کرد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از یوروکلارت، این محققان می گویند موفق به شناسایی دوگونه جدید از سلول ها در مغز انسان شده اند که وظیفه تنظیم اشتهای افراد را بر عهده دارند.

سلول های یاد شده که در بخشی از هسته اصلی مغز قرار دارند، هسته ریفه پشتی یا dorsal raphe nucleus نامیده می شوند و داروهای جدید ضدچاقی با درک نحوه عملکرد آنها می توانند موفقیت و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

این داروها به گونه ای تولید می شوند که سیگنال های ارسالی به مغز برای ایجاد حس گرسنگی را کنترل خواهند کرد و موجب خواهند شد فرد کمتر احساس گرسنگی کرده و کمتر به دنبال غذا خوردن باشد.

تلاش برای درک نحوه فعالیت مغز در ارتباط با ایجاد حس گرسنگی در ذهن در سال ۱۹۹۴ و با کشف هورمونی به نام لپتین به نقطه اوج خود رسید.

این هورمون نقش مهمی در سرکوب احساس گرسنگی در مغز انسان بازی می کند و با تزریق آن به افراد می تواند به کاهش وزن افراد چاق کمک کرد. اما این روش درمانی لزوما در همه افراد دارای اضافه وزن موثر نبوده و انتظار می رود کشف جدید به کمک این افراد بیاید. البته تا تکمیل یافته های جدید و تولید دارو بر این اساس هنوز راه درازی در پیش است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا