سبک زندگیورزش

تولید کفشی که درونش تردمیل دارد توسط نایکی!

ثبت اختراع کفشی که درونش تردمیل دارد!

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از سیمرغ شرکت نایکی حق اختراع یک طرح را ثبت کرده که یک تردمیل کوچک در کف داخلی کتانی تعبیه می‌شود.

در نگاه اول به نظر می‌رسد از آن جایی که تردمیل برای مقاصد کاهش وزن استفاده می‌شود، شاید این کار هم مربوط به سوزاندن کالری صاحب کتانی باشد.

اما در حقیقت این تردمیل مینیاتوری داخل کتانی، به منظور تسهیل پوشیدن کتانی در نظر گرفته شده است.

شرکت‌های تناسب اندام

برای تحقیق و توسعه برخی از محصولات فانتزی برای جذب توده مردم پول زیادی می‌پردازند.

گاهی اوقات شرکت‌ها کارهای جالبی می‌کنند و به ایده‌هایی می‌رسند که در نگاه اول عجیب به نظر می‌آیند. اختراع جدید نایکی یکی از این نمونه‌ها است.

این غول کفش‌سازی اخیرا حق

 

اختراع یک کفش جدید را که شامل یک تردمیل مینیاتوری است و درست در داخل کفش قرار داده شده، ثبت کرده است.

نوار نقاله قابل چرخش در داخل کفش‌ها به منظور تسهیل فرایند پوشیدن کفش‌ها است. این مکانیزم توسط یک موتور الکتریکی تامین قدرت می‌شود و ممکن است شامل سنسورهایی برای انجام کارهای هوشمند باشد. اما این که این کفش‌ها مورد نیاز مردم است یا خیر، هنوز مسئله است.

با این حال، مهندسان طراح در نایکی احساس می‌کنند طراحی پیشنهادی آنها به پوشیده شدن کفش کمک می‌کند.

اطلاعات موجود از این اختراع این است که کفش‌ها شامل پیکربندی خاصی برای تشکیل یک فضا بین بالا و کفی کفش است و تردمیل داخل کفش، پای شخص را هنگام ورود، به جلو هدایت می‌کند و به آسان پوشیدن کفش کمک می‌کند.

این طراحی ممکن است شامل سنسورهایی برای تشخیص تغییر جهت یا حرکت باشد. به این معنی که موتور می‌تواند چرخش نوار نقاله را معکوس کند و فرایند در آوردن کفش را نیز تسهیل کند.

نایکی خاطر نشان کرد که این سازوکار و اصول آن می‌تواند در همه کفش‌ها، با استفاده از تمام یا برخی از ویژگی‌ها، استفاده شود.

این مفهوم ممکن است برای افرادی که به دلیل عدم توانایی فیزیکی در پوشیدن و درآوردن کفش خود مشکل دارند، مفید باشد، اما از طرفی تمام طول روز راه رفتن روی یک نوار نقاله که به وسیله یک مکانیسم ترمز مکانیکی قفل شده، ترسناک است.

همچنین با توجه به استفاده از مکانیزم‌های متعدد دارایَ حرکت، جالب خواهد بود که چگونه این کفش‌ها پایداری و ثبات خود و کاربر را حفظ می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا