ورزش

تیم والیبال ژاپن کابوس ایران و استرالیا شد

پرونده چهاردهمین دوره رقابت‌های والیبال جام‌جهانی درحالی بسته شد که برزیل برای سومین دوره جام قهرمانی را بالای سر برد و ژاپن به عنوان میزبان جام بهترین تیم آسیا لقب گرفت.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، چهاردهمین دوره رقابت‌های جام جهانی والیبال از سه‌شنبه ۹ شهریور ماه به میزبانی ژاپن آغاز شد و امروز سه شنبه با قهرمانی برزیل به پایان رسید.

* تیم ملی والیبال برزیل در حالی برای سومین بار جام قهرمانی را بالای سر برد که در ۱۱ بازی جام حتی یک شکست نداشت و یک روز مانده به پایان رقابت‌ها با اقتدار عنوان قهرمانی را کسب کرد.

* تیم ملی لهستان که با ۲۴ بازیکن در رقابت‌ها شرکت کرد با شکست تیم ملی ایران با یک اختلاف امتیاز بهتر نسبت به آمریکا عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

* آمریکا مدافع عنوان قهرمانی که با ستاره‌هایش در این جام حضور داشت در جایگاه سوم قرار گرفت.

* تیم ملی روسیه که با ۶ قهرمانی پرافتخارترین تیم جام به شمار می‌رفت با بازیکنان جوان گام در رقابت‌ها گذاشت تا بازیکنان آینده دارش را برای المپیک ۲۰۲۰ آماده کند. روس‌ها در پایان در رده ششم قرار گرفتند.

* تیم ملی ژاپن میزبان مسابقات با قرار گیری در جایگاه چهارم جدول رده بندی، بهترین نتیجه را در بین تیم‌های آسیایی کسب کرد و با شکست ایران و استرالیا به ترتیب تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان آسیا زنگ خطر را در والیبال آسیا برای ایران به صدا در آورد.

* استرالیا، نایب قهرمان آسیا با دو پیروزی و ۹ شکست در بین ۱۲ تیم حاضر در مکان یازدهم قرار گرفت تا بدترین تیم آسیایی جام باشد.

* رقابت‌های جام جهانی هر چهار سال برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در چهارمین حضورش در جام جهانی عنوان هشتمی دوره گذشته را تکرار کرد. تیم ملی  در سال ۱۹۹۱ یازدهم، در جام جهانی ۲۰۱۱ نهم و در سال ۲۰۱۵ هشتم شد.

* تیم ملی مصر، قهرمان قاره سیاه در این دوره از رقابت‌ها فقط به دو پیروزی رسید که این دو برد مقابل تیم‌های ایران و استرالیا، به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان آسیا رقم خورد.

* بر خلاف ادوار گذشته جام جهانی این دوره اهمیتی در کسب جواز المپیک نداشت و فقط پاداش‌های دلاری و امتیاز رنکینگ جهانی حائز اهمیت بود.



*  ۶۰۰ هزار دلار به همراه ۳۰ هزار  دلار برای فدراسیون پاداش تیم نخست،  ۳۰۰ هزار دلار برای تیم دوم به همراه ۱۵ هزار دلار برای فدراسیون و ۱۰۰ هزار دلار برای تیم سوم و ۱۰ هزار دلار برای فدراسیون پاداش اهدایی بود. همچنین تیم قهرمان نیز ۱۰۰ امتیاز کسب کرد که در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال تاثیر گذار است.

* نتایج دیدارهای روز پایانی
 

 نتایج
آمریکا ۳ – مصر یک
ایران صفر – لهستان ۳
تونس صفر – روسیه ۳
ایتالیا صفر – برزیل ۳
آرژانتین۳- استرالیا صفر
کانادا – ژاپن


* جدول رده بندی مسابقات

 ردیف تیم‌ها برد باخت امتیاز
 ۱ برزیل ۱۱ – ۳۲
 ۲ لهستان ۹ ۲ ۲۸
 ۳ آمریکا ۹ ۲ ۲۷
 ۴ژاپن۸۳۲۲
 ۵آرژانتین۶۵۱۹
 ۶روسیه۵۶۱۵
 ۷ایتالیا۵۶۱۴
 ۸ایران۴۷۱۲
 ۹کانادا۴۷۱۱
 ۱۰مصر۲۹۸
 ۱۱استرالیا۲۹۵
 ۱۲تونسیک۱۰۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا