اجتماعی

جاده‌های گیلان تا فردا باز می‌شود

روند بازار به نقل ازفارس نوشت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: راه بیش از ۱۰۰ روستا در استان گیلان به دلیل بارش برف مسدوده شده است که تا فردا باز می شود.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص اقدامات صورت گرفته در استان گیلان، اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، اخطارها و اطلاعیه‌های لازم در خصوص بارش برف به ۱۱ استان کشور داده شده بود.

وی گفت:‌ در حال حاضر عمده مشکلات به دلیل بارش سنگین برف در استان گیلان رخ داده است که از شب گذشته بازگشایی راه های روستایی با قدرت بیشتری آغاز شده است و تا فردا اکثر راه ها باز می شود و از امروز صبح نیز بالگردها برای شناسایی منطقه و کمک به مردم استان گیلان پرواز کردند و نقاط حادثه‌دیده تاکنون شناسایی شده است. 

نجار با اشاره به اینکه در بعضی از مناطق بیش از ۹۰ سانتیمتر برف باریده است، گفت: از استان‌های قزوین، زنجان و مازندران درخواست کرده‌ایم که وسایل و تجهیزات برف‌روب را به این استان بیاورند تا هر چه سریع‌تر بتوانیم نسبت به برف‌روبی در این منطقه اقدام کنیم. 

وی ادامه داد: با اشاره به اینکه برق اکثر مناطق استان گیلان که در دو روز گذشته قطع شده بود در حال حاضر وصل شده است و بیش از ۵۰ اکیپ وزارت نیرو به این استان اعزام شدند. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: ۲۰ میلیارد تومان هم اعتبار در خصوص رفع سریع مشکلات برق در استان گیلان اختصاص یافته است. 

وی بیان داشت: متأسفانه علی‌رغم تمامی هشدارها در خصوص بارش سنگین برف در استان گیلان، متأسفانه هم‌وطنان به این هشدارها توجهی نکردند و به این استان سفر کردند که موجب شد حدود ۲ هزار نفر اسکان اضطراری داده شوند. 

وی تأکید کرد: امکانات و تجهیزات لازم برای برف‌روبی در این استان بسیج شده است و نیروهای جهادی، سپاه، ارتش، هلال احمر و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان نیز برای ارائه خدمات فوری در استان گیلان حضور یافتند. 

نجار درباره تعداد کشته شدگان و مجروحین نیز گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ نفر مجروح و ۷ نفر نیز جان خود را از دست دادند که تعداد کشته‌شدگان تأیید نشده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا