سبک زندگی

جلوگیری از فراموشی و آلزایمر با میوه

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از باشگاه خبرنگاران، محققان به تازگی دریافته اند که مرکبات جدیدترین تقویت کننده مغز محسوب می شوند و افرادی که مرکبات بیشتر مصرف می کنند به احتمال کمتری به زوال عقل مبتلا می شوند، نتایج این مطالعه در مجله تغذیه بریتانیا ثبت شده است.

در مطالعه ای بر روی بیش از ١٣ هزار سالمند ژاپنی، محققان دریافته اند کسانی که هر روز مرکبات می خورند تقریبا ۲۳ درصد کمتر در مقایسه با افرادی که در هفته ٢ بار یا کمتر این نوع میوه ها را مصرف می کردند، در معرض ابتلا به زوال عقل و آلزایمر قرار داشتند .

محققان برای اثبات تحقیقات خود میزان سایر میوه ها و سبزیجات مصرفی در رژیم غذایی را تغییر دادند اما با توجه به میزان مرکبات مصرف شده در هفته، درصد ابتلا به زوال عقل و آلزایمر تغیری نکرد و این تحقیقات نشان از نقش مستقیم و موثر این نوع میوه ها در رژیم غذایی است.

دانشمندان در مطالعه خود به این موضوع دست یافته اند که ماده ای در مرکبات وجود دارد که از مغز محافظت می کند و بر این باورند که بافت و آب مرکبات حاوی تعدادی از فلاونوئیدهای خاص است که می توانند از نورون های مغز در برابر التهاب محافظت کنند.

با این حال، محققان معتقدند برای اثبات صد درصدی این مطالعه نیاز به تحقیقات بیشتری در سایر گروه ها است.

علاوه بر این به طور کلی با مصرف انواع میوه ها خطر ابتلا به دیابت تا حد زیادی کاهش پیدا می کند از این رو نگرانی زیادی در مورد میزان قند و کالری میوه ها وجود ندارد.

ایک روسلل، دکترای مشاور تغذیه در سلامت مردان در این خصوص می گوید: نگران مصرف میوه نباشیید زیرا در تحقیقات نشان داده شده که معمولا قند خون افراد با مصرف میوه افزایش زیادی پیدا نمی کند؛ همچنین برای افزایش خاصیت مرکباتی مانند پرتقال بهتر است آن را با ماده غذایی پروتئینی مانند پنیر های رژیمی، مصرف کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا