سیاسی

دیدار ترامپ و روحانی دور از انتظار نیست

یک روزنامه اتریشی با اشاره به گفتگوهای انجام شده در جریان نشست گروه هفت دیدار روسای جمهوری آمریکا و ایران را دور از دسترس ندانست.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، روزنامه اتریشی استاندارد در یادداشتی که به جمع بندی نشست گروه هفت پرداخته آورده است: مقامات شرکت کننده در نشست گروه هفت در فرانسه درباره موضوعات مهمی مانند اختلاف تجاری اروپا- آمریکا، برگزیت، توافق هسته ای ایران و تغییرات اقلیمی بحث و تبادل نظر کردند.

استاندارد در ادامه نوشت: ایران از جمله موضوعات مهمی بود که ساعات زیادی از گفتگوی مقامات اعضای جی هفت را به خود اختصاص داده بود. سفر غیر منتظره «محمد جواد ظریف » وزیر خارجه ایران به دعوت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه به محل برگزاری نشست گروه هفت از رویدادهای مهم و قابل بحث این دوره نشست بود. 

این روزنامه اتریشی با اشاره به تنش میان ایران – آمریکا و خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته ای آورده است: دو طرف در حرف دم از گفتگو می زنند، اما هنوز چنین اتفاقی عملی نشده است. در عین حال می توان گفت که اظهارات اخیر روحانی، رئیس جمهوری ایران از سویی و سخنان ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از سوی دیگر به نوعی تغییر لحن داشته است. این تغییر لحن و بعضا نرم شدن در برخی مواضع می تواند نشانه این باشد که دیدار و گفتگوی روسای جمهوری دو کشور دور از ذهن و انتظار نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا