دانش و فناوری

رتبه ایران در نوآوری ارتقا یافت

وزیر علوم گفت: در سال های اخیر رتبه نوآوری کشور با تلاش جوانان و شرکت های دانش بنیان از رتبه ۱۲۰ به رتبه ۶۰ ارتقا یافت.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، دکتر منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از بسته همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با پارک های علم و فناوری که امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: در حال حاضر زمینه های مختلف زیادی داریم که نیاز به ایده های جدید دارند.

به گفته وزیر علوم، شرکتهای دانش بنیان می توانند در راستای توسعه اقتصادی گام بردارند؛ این نیاز به همکاری بخش های علمی و فناوری دارد.

وی با بیان اینکه آینده خوبی را می توان پیش بینی کرد، عنوان کرد: امیدواریم جمع همت ها و تلاش ها انتظارت کشور و مردم را از مجموعه های علمی کشور برآورده کند.

غلامی تاکید کرد: در مقایسه با سایر کشورها ما جایگاه خوبی در حوزه فناوری داریم و در قیاس با کشورهای توسعه یافته در حال رشد سریع هستیم و انشاالله که جایگاه بهتری را بگیریم.

وزیر علوم در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: پارک های علم و فناوری نوعاً وظیفه حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت اپها را دارند.

وی با تاکید بر اینکه استارت آپ ها امروز می توانند ظرفیت های جدیدی در بخش صنعت و خدمات ایجاد کنند گفت: تفاهم نامه ای که امروز منعقد شد در راستای همکاری صندوق نوآوری و بخش علم و فناوری وزارت علوم بوده است.

وزیر علوم افزود: این تفاهم‌نامه در راستای حمایتهای گرنتی است؛ همچنین اعطای تسهیلات در زمینه های مختلف به شرکتهای دانش بنیان را شامل می شود.

غلامی در خصوص بهبود رتبه ایران گفت: در سال های اخیر رتبه نوآوری کشور با تلاش جوانان و شرکت های دانش بنیان طی چهار سال گذشته از رتبه ۱۲۰ به رتبه ۶۱ برسیم.

وی با بیان اینکه این پیشرفت یک حرکت خوب در حوزه علمی محسوب می‌شود، تصریح کرد: هر چه رتبه بهتر شود کار سخت تر خواهد شد.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: این ارتقا در جایگاه علمی نشان می دهد ایران علیرغم محدودیت هایی که دارد جایگاه خوبی کسب کرده است.

غلامی گفت: برنامه هایی مثل نقشه جامع علمی کشور و سیاستهای دولت و معاونت و … کمک می کند که جایگاه خودمان را بهتر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا