اقتصادی

رشد ۱۴۳ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس تهران امروز با افزایش ۱۴۳ واحدی عدد ۲۵۵ هزار و ۳۰۶ واحد را ثبت کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از بازار سرمایه، امروز (شنبه ۱۹ مردادماه) شاخص هم وزن با ۵۵۵ واحد افزایش به رقم ۶۵ هزار و ۸۸۶ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۱۸۵ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۵۱۹ هزار و ۱۸۷ واحد را ثبت کرد. همچنین آیفکس با افزایش ۱۴ واحدی به عدد سه هزار و ۴۳۳ واحد رسید.

امروز با دست به دست شدن بیش از ۳میلیارد  سهم و اوراق بهادار طی ۳۰۸ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۹۶۸ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای رمپنا، فارس و حکشتی به ترتیب با ۲۷۱، ۱۷۱ و ۱۰۴ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای  فولاد، فملی و شبندر به ترتیب با ۱۷۷، ۹۹و ۹۶ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز  وتجارت، خساپا، بترانس، خپارس و های وب پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، صنایع شیمیایی برترین گروه صنعت بود و خودرو و فلزات اساسی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

به گزارش سنا، تدپیکس امروز در کانال ۲۵۵ هزار واحدی باقی ماند و به گفته کارشناسان سیگنال‌ های بین المللی بازار های جهانی و کاهش قیمت کالا ها مهمترین عوامل موثر بر روند شاخص بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا