دانش و فناوری

رشد ۶۰ درصدی خدمات ارائه شده شبکه آزمایشگاهی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: رشد ۶۰ درصدی تعداد خدمات ارائه شده از سوی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی یکی از دستاوردهای قابل توجه در زمینه توسعه ارایه خدمات آزمایشگاهی در سراسر کشور است.

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سورنا ستاری در خصوص توسعه ارائه خدمات آزمایشگاهی در سراسر کشور گفت: رشد ۶۰درصدی تعداد خدمات ارایه شده از سوی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و رشد ۸۸درصدی درآمد این مراکز نسبت به سال ۹۴، از دستاوردهای قابل توجه شبکه در زمینه توسعه ارایه خدمات آزمایشگاهی در سراسر کشور است.

وی افزود: رتبه‌بندی جدید مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس ارزیابی عملکرد این مراکز در سال ۹۵ اعلام شده است.

به گفته ستاری، تا پایان سال ۹۵، ۲۰۴ مجموعه آزمایشگاهی از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دولتی و شرکت‌های خصوصی سراسر کشور عضو قطعی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بوده‌اند که از این بین، ۱۸۵ مجموعه آزمایشگاهی در ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۵ شبکه شرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: سال گذشته مراکز عضو شبکه تقریباً یک میلیون و ۶۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی به بیش از ۵۰ هزار مشتری شامل پژوهشگران، دانشجویان و صنایع کشور ارایه کرده و درآمدی در حدود ۷۵۲میلیارد ریال داشته‌اند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: فعالیت باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی در زمینه جذب دانشجویان و اعضای هیئت علمی برای دریافت خدمات آزمایشگاهی از مراکز عضو شبکه را از عوامل مهم این رشد چشمگیر است.

ستاری، با اشاره به اینکه در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در همه استان‌های کشور آزمایشگاه عضو دارد، تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد اعضای شبکه از آزمایشگاه‌های بخش خصوصی، ۴۰ درصد از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، ۷ درصد از وزارت بهداشت و ۷ درصد از وزارت جهاد کشاورزی و مابقی از سایر وزارت‌خانه‌ها هستند.

رئیس مرکز ملی نخبگان با بیان اینکه از کل خدمات ارایه شده در سال ۹۵، نزدیک به ۹۰۰ هزار خدمت توسط بخش خصوصی، ارائه شده است، گفت: حدود ۴۳۰ هزار خدمت توسط پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، ۱۹۱هزار خدمت توسط دانشگاه‌های وزارت علوم و۱۳۸ هزار خدمت توسط دانشگاه‌های وزارت بهداشت ارایه شده است.

وی با تاکید بر اینکه حضور شرکت‌های خصوصی ارایه کننده خدمات آزمایشگاهی در بین ۲۰ رتبه اول شبکه حائز اهمیت است، اظهار کرد: در بین ۲۰ رتبه اول شبکه، ۵ مرکز از بخش خصوصی و ۱۰ مرکز از وزارت علوم حضور دارند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا