سبک زندگی

رفلاکس معده را در خانه درمان کنید

تعادل نداشتن مایعات گوارشی در معده،‌ خود را با بروز علائمی همچون بوی بد دهان، حالت تهوع، درد معده، سوزش سر دل و باد گلو نشان می‌دهد. اما رفلاکس اسید معده که زنان و مردان را به یک اندازه تحت تاثیر قرار می‌دهد، زمانی به عنوان بیماری تشخیص داده می‌شود که بیش از دو بار در هفته رخ دهد. دلایل عمده اسیدی شدن معده عبارتند از خوردن غذاهای پرادویه، عادت‌های بد غذایی، استرس زیاد و مصرف ناکافی میوه و سبزیجات.

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از جام جم آنلاین، با این حال چند درمان خانگی آسان برای این عارضه وجود دارد که می‌تواند به برطرف شدن مشکل کمک کند.

زنجبیل

این ریشه گیاهی سالم، می‌تواند با تحریک تولید بزاق بیشتر در دهان، به برطرف شدن رفلاکس اسیدی کمک کند. شما می‌توانید برش‌هایی از زنجبیل تازه را در طول روز بجوید یا هنگام صبح، یک فنجان چای زنجبیلی بنوشید. اضافه کردن مقداری لیمو یا عسل به چای، طعم بهتری به آن خواهد داد.

میخک

مصرف میخک، یکی از راه‌های افزایش سطح اسید کلریدریک در معده است. از آنجا که پایین بودن میزان اسید معده می‌تواند عامل رفلاکس اسیدی باشد، جویدن سه عدد میخک در روز به گونه‌ای که عصاره گیاهی آن آزاد شود، می‌تواند به کاهش علائم رفلاکس کمک کند.

دارچین

این گیاه دارویی، یکی از بهترین درمان‌های خانگی رفلاکس اسیدی است. این گیاه ضداسید، گاز جمع شده در معده را از بین می‌برد. مقداری عسل به چای دارچین اضافه و آن را قبل از صبحانه میل کنید. ترکیب دارچین و عسل، روده‌ها را پاکسازی می‌کند و علائمی همچون نفخ معده، گاز و سوءهاضمه را از بین می‌برد.

برگ‌های ریحان

برگ ریحان، شامل ترکیباتی است که تولید بلغم را تحریک می‌کند. تولید بلغم، می‌تواند تا حد زیادی سطح اسیدیته معده را کاهش دهد. پنج تا هفت برگ ریحان را بلافاصله پس از پایان ناهار یا شام بجوید. برای کاهش درد شکمی و سوزش سر دل، ۱۰ برگ ریحان را با یک فنجان آب ولرم مخلوط و بعد از غذا میل کنید.

سرکه سیب

سرکه، اسیدی است که pH آن حدودا پنج است. بنابراین می‌تواند با پایین آوردن pH محتویات معده (بیشتر اسیدی ساختن آن)، گوارش را بهبود بخشد و به کاهش علائم ترش کردگی و سوزش معده کمک کند. بالا رفتن سطح اسید معده باعث می‌شود، غذا در معده تخمیر نشود. سرکه سیب در میان سرکه‌ها بهترین گزینه است. دو قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک‌چهارم فنجان آب اضافه کرده و میل کنید. می‌توانید تا از بین رفتن کامل علائم، هر پنج دقیقه یک‌بار این کار را تکرار کنید. بسیاری از افراد قبل از وعده غذایی، یک جرعه سرکه سیب مصرف می‌کنند تا از بروز علائم رفلاکس پیشگیری کنند.

آبلیمو

pH آبلیمو تقریبا حدود ۲ است و این باعث می‌شود اسیدیته آبلیمو قوی‌تر از سرکه باشد. آبلیمو همچنین با داشتن مواد مغذی دیگر بویژه ویتامین C می‌تواند در بهبود علائم رفلاکس بهتر از سرکه سیب عمل کند. مصرف آب یک آبلیموی تازه به تنهایی یا همراه با یک‌چهارم فنجان آب می‌تواند کمک‌کننده باشد

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا