اقتصادی

روند بازار؛ قیمت خودرو کاهش می‌یابد

قیمت خودرو در هفته‌های اخیر کاهش داشته است و آنگونه که کارشناسان پیش بینی کرده‌اند این روند نزولی همچنان ادامه خواهد داشت.

 به گزارش روند بازار به نقل از رویداد۲۴، قیمت خودرو در هفته‌های گذشته ثبات داشته و در برخی موارد قیمت‌های خودروهای داخلی نیز کاهش داشته است. در هفته‌های اخیر افزایش سر خود قیمت در مجموعه ایران خودرو باعث شد بازار خودرو تغییر کند و قیمت‌ها برای بار دیگر افزایش یابد. هرچند این افزایش قیمت خودرو مشابه جهش عجیب و ناگهانی دو برابری قیمت خودرو در ماه‌های گذشته نبود اما وزارت صنعت تلاش کرد بتواند سیاستی اتخاذ کند که بتواند جلوی هرگونه بهم ریختگی بازار خودرو را بگیرد.

دولت در گام نخست هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو برکنار کرد و قیمت‌ها به وضعیت سابق کاهش داده شد و اعلام شد افزایش قیمت خودروغیر قانونی بوده است. در گام دوم عباس علی آبادی از سوی مجموعه رییس جمهور برای مدیریت مجموعه ایران خودرو معرفی شد که البته شنیده‌ها حاکی بود که علی آبادی تمایلی به حضور در ایران خودرو نداشته است. همین موضوع دلیلی شد تا وزارت صمت فرشاد مقیمی را به عنوان گزینه‌ای معرفی کند که انگیزه‌های لازم را برای مدیریت صنعت خودروسازی و مجموعه ایران خودرو داشته باشد. به نظر می‌رسد تا کنون سیاست بازداشت مدیران متخلف و در کنار ورود مدیران با انگیزه در صنعت خودروسازی جواب داده است.

در کنار این اقدامات وزارت صمت تلاش کرد کسری قطعات را برای تولید خودرو تامین کند. رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت در این باره گفته بود: «طی دو هفته گذشته عرضه خودرو افزایش داشته و حدود ۴۰ هزار دستگاه خودرو در این ایام تکمیل و ارائه شد. بخشی از خودروها در ماه‌های گذشته به دلیل آنکه کسری قطعات داشتند، قابل عرضه به مشتریان نبودند و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت بخش عمده‌ای از این قطعات از خارج از کشور وارد شد و همچنان در حال وارد کردن این قطعات هستیم.»

برخی کارشناسان معتقدند تغییر و تحولات در شرکت‌های خودروساز در ثبات قیمت خودروهای داخلی بسیار اثرگذار بوده است. سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در مورد وضعیت این روز‌های بازار خودرو و علت کاهش قیمت خودرو به خبرنگار رویداد۲۴ می‌گوید: از تیرماه تاکنون قیمت‌ها در بازار خودرو سیر کاهشی به خود گرفت و به نظر می‌رسد این موضوع ادامه دار باشد. البته تغییر و تحولات اخیر در شرکت‌های خودروساز نیز در کاهش قیمت‌ها بی تاثیر نبوده است و در حال حاضر افت قیمت خودرو ساعتی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا