اقتصادی

روند بازار؛ کاهش ۲.۵ میلیون تومانی قیمت زعفران

نایب رئیس شورای ملی زعفران از کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت هرکیلوگرم طلای سرخ به دلیل عدم وجود تقاضا در بازار خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، غلامرضا میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران از کاهش قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: بازار این کالا به شدت دچار رکود شده و میزان خرید و فروش به حداقل رسیده است.

وی با بیان اینکه عرضه زعفران در حال حاضر بیش از تقاضا است، ادامه داد: به همین دلیل قیمت ها دچار افت شده و نسبت به یکماه قبل بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افت قیمت را در این زمینه شاهد بوده ایم.

میری با اشاره به اینکه هرکیلوگرم زعفران ۲.۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است، افزود: یکماه قبل ما زعفران را از کشاورزان کیلویی بین ۱۱ تا ۱۱.۵ میلیون تومان می خریدیم اما الان کیلویی ۹ میلیون تومان می خریم با این حال باز هم مشتری برای محصول وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حداقل قیمت هرکیلوگرم زعفران ۷ میلیون تومان و حداکثر قیمت آن ۹ میلیون تومان است.

نائب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه متاسفانه آمار جدیدی از صادرات نداریم و گمرک این آمار را در اختیار ما قرار نمی دهد، افزود: آخرین آمار مربوط به سه ماه نخست سال است که ۱۵ درصد افت را در این زمینه شاهد بودیم.

میری با اشاره به اینکه برداشت زعفران به تدریج از ۱۰ الی ۱۲ مهرماه آغاز می شود، گفت: برداشت رسمی این محصول حدودا از ۲۰ مهرماه آغاز می شود و از این زمان به اندازه کافی زعفران در بازار خواهیم داشت اما نمی توانیم پیش بینی کنیم که وضعیت قیمت ها به چه صورت خواهد بود و شاهد افزایش نرخ خواهیم بود یا اینکه خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا