فرهنگی

ساخت اولین پروژه سینمایی جنوب کرمان کلید خورد

به گزارش  پایگاه خبری اخبار خوب، به نقل از شبستان حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان صح امروز ( ۱۰ خرداد) گفت: دغدغه دولت تدبیر و امید فراهم کردن بستر جهت ارتقای کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری در میان اقشار مختلف جامعه است که به لطف خدا توانسته است به همه اهداف خود در حوزه های فرهنگی و هنری دست پیدا کند چراکه رضایت هنرمندان از این امر، گواه این مسئله است.

وی با اشاره به اینکه در طول ۸ ماه گذشته همه اهداف مورد نظر در حوزه های فرهنگی و هنری تحقق پیدا کرده است، افزود: با توجه به اینکه امروزه ذائقه مردم بخصوص جوانان در جهت انتقال مفاهیم تغییر پیدا کرده است، دغدغه مندان عرصه فرهنگ نیز باید شیوه های نوینی را مورد توجه قرار دهند تا بتوانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عنوان داشت: یکی از ابزارهای مفید و مهم جهت انتقال مفاهیم و محتواهای فرهنگی در جامعه امروزی، استفاده از ظرفیت سینما است به عبارت دیگر سینما یکی از مهم ترین ابزارهای فرهنگی موثر جهت انتقال مفاهیم در ابعاد مختلف است.

به گفته وی به لطف خدا سینما امید در شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، منوجان، قلعه گنج و رودبار راه اندازی شده است و سینما سیار فاریاب نیز به زودی شروع به کار می کند.

اسحاقی اظهار داشت: سینما سیار با توجه به اینکه به شکل سیار دایر می شود، موجب استقبال بیشتر مردم می شود و با پخش فیلم های سینمایی که در سراسر کشور اکران می شود، موجب ارتقای فکری و فرهنگی منطقه می شود.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی سینما شوباد کهنوج نیز یکی از اهداف این اداره کل است چراکه با توجه به ظرفیت این سینما می توان استفاده چند منظوره فرهنگی کرد و تا این لحظه بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هزینه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: پروژه سینمایی جنوب کرمان یکی از برنامه های جدی مورد توجه این اداره کل است که بر این اساس با ساخت مستند سینمایی جنوب کرمان تمامی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی منطقه معرفی می شود و در حال حاضر نیز طرح این پروژه آماده شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا